Kymco super 8 2009 draait hoge toeren en valt uit

Valentino1234

New Member
Goedenavond heren ik ben nieuw op deze forum


ik ben sinds kort in het bezit van een kymco super 8.Ik heb deze van een familie lid gekregen nadat hij een hele lang tijd buiten voor de deur heeft gestaan( in totaal ongeveer 2-3 jaar) Hij heeft voor die tijd altijd gelopen en goed gereden. Er moet nog een hoop aan gedaan geworden. Zo zit de voorrem helemaal vast, het gashendel is verroest en zat ook helemaal vast.


Het was een hele moeite om de scooter te kunnen starten. Na een hele lange poos te hebben gekicked heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen. Na een minuutje viel die uit. Dit heb ik een aantal keer gedaan om hem stationair te laten draaien maar zonder resultaat.

hij blijft na het starten in hoge toeren draaien en valt daarna weer uit. Als ik dan gas probeer te geven dan valt hij direct uit. Af en toe blijft ie aan staan en wilt hij stationair draaien maar valt vervolgens weer uit. Af en toe kan ik lekker gas geven en valt hij opeens weer uit.

Uiteindelijk dacht ik dat het aan de carbarateur lag en heb deze helemaal uit elkaar gehaald en schoongespoten, hierbij ook alle slangetjes meegepakt en de benzine pomp en filter. Zonder resultaat. Blijft hetzelfde doen.
Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen?

alvast bedankt voor jullie hulp. Ik ben ten einde raad. Ik heb wat filmpjes van het probleem gemaakt.

 
Advertisement - register to remove this

Ik vind 't lastig om te zeggen, het klinkt naar mijn idee echt als een carburateur probleem.

Heb je de bougie als eens bekeken? Misschien is die versleten, maar ook de kleur/nattigheid kan je een hoop vertellen.
 
De bougie is er nieuw in gezet voordat hij stil stond. Heb hem er ook uit gehaald en schoon gemaakt en het ziet er goed uit. Ik heb een nieuwe carbarateur besteld en ga hem er op zetten als hij binnen is. Bedankt
 
Hmm...

Er komt voldoende benzine in de carburateur? Je benzine kraantje werkt gewoon goed?

Anders zou ik kijken naar de ontsteking, hapert de ontsteking niet? Misschien missende aarde aan het blok of de CDI die hapert.

Kleppen zijn gesteld?

Als het niet de kleppen zijn en niet de benzine toevoer of carburateur, dan is het iets met de ontsteking.


Kan natuurlijk ook dat er mechanisch iets mis is met het motortje, misschien kan je de olie aftappen en kijken of je wat glitters erin ziet. Misschien een compressietest doen?


Ik vind t een heel vaag probleem, ik weet niet precies waar ik moet beginnen dus misschien maar gewoon even alles testen.
 
Ik ga dat van de week even nakijken en laat het dan weten.

Ik heb opgemerkt dat de bougie telkens nat wordt. Heb hem een paar keer gekicked en daarna de bougie gecontroleerd ongeveer 3 of 4 keer. De bougie kleur is donkerbruin bijna zwart. Ik heb echt flink lopen kicken maar hij wilt maar niet starten
 
Back
Top