Kymco start probleem

jvher

New Member
Mijn Kymco Agility 2009 start direkt maar na 4 sec valt hij uit.bij afsluiting v inlaatkelk van carburateur (zodat hij meer brandstof krijgt)start hij weer meteen.
eenmaal warm loopt hij als een speer.
heb alles schoongemaakt.doorgeblazen met perslucht(uiteraard membraam verwijderd).iemand idee?
 
Advertisement - register to remove this

Toch denk ik dat het aan de carburateur ligt. Heb dit soort problemen al vaker opgelost door nogmaals heel secuur te reinigen en dan vooral de stationairsproeier (of vervang die gewoon). Maar ook het hele idle circuit en pilot circuit zijn heel tricky om echt goed schoon te krijgen. Wel es gezien dat er 3 piepkleine gaatjes zitten vlak achter de gasklep? (En een vierde iets grotere vlak ervoor). Voordat je dat allemaal hebt uitgevogeld ben je even verder. Meeste mensen kopen dan liever gewoon een nieuwe carburateur (imitatie) van een paar tientjes.

En ja, perslucht kan wonderen doen maar ook het probleem nog erger maken als er bv iets hards in de gangetjes zit.

Kan ook nog zijn dat je mixschroef niet goed staat. (Daarmee bedoel ik de luchtschroef maar dat is een verkeerd woord omdat ie niet de lucht regelt maar de benzine). Zet die zo mogelijk in de stand zoals die stond vanaf de fabriek.
 
Back
Top