Kymco start niet

Joranetjuh

New Member
Hallo allemaal, ten eerste sorry als dit in de verkeerde categorie staat.

Ik heb dus een kymco agility r12 4t. Nou heeft een vriend van mij een 70cc (47mm) cilinder gemonteerd
Zodat hij wat harder rijdt en optrekt. Alleen hij zegt dat de klepspeling niet goed staat en da t hij daardoor niet start.
Ik heb nog een filmpje van het proberen te starten. Mijn vraag dus, weet iemand misschien of het klopt? Ik heb er een video bijgevoegd.
Zoals je al leest ik ben er niet zo heel handig mee.

Joran
 
Advertisement - register to remove this

Hoe dan ook, je MOET de kleppen stellen als de kop en/of de cilinder los of vervangen is.
Dan weet je ook of ze goed staan.
meten is weten.
 
Koop er zelf een setje, vanaf 3 euro zijn ze er al, zeker in China.
Je kan niet zonder, papier laat zich in drukken, elke soort is niet even dik, kortom waardeloos.
 
Koop er zelf een setje, vanaf 3 euro zijn ze er al, zeker in China.
Je kan niet zonder, papier laat zich in drukken, elke soort is niet even dik, kortom waardeloos.
Maar kan je aan het filmpje iets horen qua geluid waardoor je ongeveer weet waaraan het ligt.
 
Aan het geluid te horen neemt de startmotor je blok niet mee, kan aan de bendix liggen, of een verrotte starterkrans.
En op de manier zoals je de kickstarter gebruikt, denk ik aan het laatste.
 
t geluid te horen neemt de startmotor je blok niet mee, kan aan de bendix liggen, of een verrotte starterkrans.
En op de manier zoals je de kickstarter gebruikt, denk ik aan het laatste.
De accu is vrij leeg, krijgt de startmotor niet eens mee en veel compressie heeft die nieuwe cilinder nu ook weer niet als ik de kickstartpoging zie!
Ik zou de accu eens goed opladen en dan nog eens proberen met de kickstart.
Want als ik me niet vergis werkt jouw scooter met een DC-CDI, deze is afhankelijk van een fatsoenlijke accuspanning.

Sowieso de kleppen stellen, maar heb je ook de vonk gecontroleerd?
 
De accu is vrij leeg, krijgt de startmotor niet eens mee en veel compressie heeft die nieuwe cilinder nu ook weer niet als ik de kickstartpoging zie!
Ik zou de accu eens goed opladen en dan nog eens proberen met de kickstart.
Want als ik me niet vergis werkt jouw scooter met een DC-CDI, deze is afhankelijk van een fatsoenlijke accuspanning.

Sowieso de kleppen stellen, maar heb je ook de vonk gecontroleerd?
Vonken doet hij wel hier nog een kickstartpoging.
 
Als ik jou zo zie kicken heeft de scooter, volgens mij, totaal geen compressie.
  • Zit de bougie goed aangedraaid?
  • Zijn de kleppen inmiddels gesteld?
  • Zijn de pakkingen in orde?
  • Zijn de zuiger en zuigerveren goed geplaatst?
 
Als ik jou zo zie kicken heeft de scooter, volgens mij, totaal geen compressie.
  • Zit de bougie goed aangedraaid?
  • Zijn de kleppen inmiddels gesteld?
  • Zijn de pakkingen in orde?
  • Zijn de zuiger en zuigerveren goed geplaatst?
We hebben de oude cilinder erondergezet, want deze deedt het niet dus dit topic is eigenlijk al goed zo. Iedereen bedankt voor de reacties!! Bleek dat de compressie inderdaad niet aanwezig was. Cilinder is waarschijnlijk gesloopt.
 
Back
Top