kymco slaat niet aan 4t filly

ik heb de accu nu even aan de lader om te kijken wat hij dan doet
wat me nog steeds een mistery is dat hij opeens een ratelend geluid maakt bij het starten en daar opeens mee ophield en niet meer aan wil
 
choke krijgt alleen spanning als de motor loopt , de spanning komt uit de stator. Het ratelend geluid kan komen van je bendix , omdat de startmotor niet snel genoeg rond draait , slaat deze niet goed uit , en ratelt het tandwiel tegen de starterkrans , omdat de accu te zwak is
 
Cdi kun je niet door meten , je hebt geen vonk , dus dat is het euvel , heb je een losse cdi en een aparte bobine ?
Wat ook nogal eens problemen geeft is een zijstandaard beveiliging , zou je door kunnen meten als deze erop zit.
En zit er onder het zadel in de buddybak geen onderbrekings schakelaar bij de kymco , en is deze oke
 
Als je deze cdi hebt (bijlage) kun je op punt 5 meten of je massa hebt , als je contact op aan staan. Is dit het geval heb je geen spanning op je bobine en dus geen vonk .
Heb je nog gekeken of je een schakelaar onder je zadel hebt?
Op punt 6 moet je spanning meten als je scooter start.
De draad op punt 1 kun je doormeten , die loopt naar de pick up van het vliegwiel.
En als laatste punt 4 of je daar massa op hebt.
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    111.9 KB · Views: 5
denk dan ook aan je zijstandaard schakelaar , deze schakeld ook via punt 5 naar massa , net als je contact slot.
Is alles correct , dan blijft de cdi over en zal daar iets mis mee zijn
 
nieuwe accu of starthulp van auto accu (los, geen draaiende automotor, dat wordt overkill denk ik)
"na lange tijd" kan je benzine ook dood zijn: minimaal 1/3 deel nieuwe E5/V-power erbij.
 
@kraai ik vermoed dat de benzine nu ook op het moment komt want heb net de slang er afgehaald en met elctra maar komt er niks uit op het moment dat ik de knop los laat wel een beetje
en de benzine is van paar maand oud
 
@kraai ik vermoed dat de benzine nu ook op het moment komt want heb net de slang er afgehaald en met elctra maar komt er niks uit op het moment dat ik de knop los laat wel een beetje
en de benzine is van paar maand oud
en weet je wat je het laatst getankt hebt? E10 is dan al gauw "op"
 
helaas krijgt de bobine geen stroom nu zit ik te kijken hoe ik dit oplos
ik dacht een stekkertje van de cdi naar de bobine en de min rechtstreeks op de min van de accu maar ook zonder suc6
 
Als alle punten uit post #27 correct zijn en je hebt spanning aanvoer op je cdi , je pickup goed is , zou je haast concluderen dat de cdi stuk is .
heb je de bobine wikkelingen ook al eens door gemeten ?
 
Back
Top