kymco slaat niet aan 4t filly

Als je de multimeter op 20 volt zet , en op pin 6 meet tegenover massa , met kicken , zou daar spanning op moeten komen.
Op weerstand meting zetten (ohm) en op pin 5 tegenover massa , met contact slot op aan . Nu zou je niets moeten meten.
Klopt dit?
 
Ik denk dat dat wel genoeg moet zijn om hem te laten werken , stroom komt van de stator , en als hij loopt zal deze nog wat stijgen.
Op pin 5 meet je geen weerstand tegenover massa , als het contactslot op aan staat ?
Het volgende wat je kan meten is of de draad naar de pickup (boven je vliegwiel ) heel is , meter op ohm , en op pin 1 en de andere , op de massa , je zou nu een weerstand moeten meten van de draad en de pick up tussen de 100en 150 ohm dacht ik , haal hierbij wel de connector uit je cdi , anders meet je door de cdi heen, dus op de losse connector meten. Ook moet de afstand tussen de pickup en het nokje op het vliegwiel , de afstand hebben van de dikte van een bankpasje .
 
Dus de pickup met draad heb je door gemeten?
Vreemd dat er op pin 5 geen draad zit , normaal zet je daar de motor mee uit . dit zal dan moeten gebeuren door een andere draad te
onderbreken . Dan moet je even bij de resources kijken of er een schema bij staat , het is een kymco filly , van welk jaar ?
 
Ik heb even een schema van een filly opgezocht , maar dat is niet de cdi van het plaatje wat ik je stuurde .Daar zit er 1 met 4 aansluitingen .
en is een dc cdi die werkt over het contact slot. A Je hebt een cdi dezelfde als op het plaatje staat melde je , zijn dan de aparte 2 aansluitingen daarvan niet aan gesloten . Dus heb je alleen maar een 4 polige stekker?
 
hierbij stuur ik je het werkplaats boek uit de resources .
Het is inderdaad een dc cdi , deze werkt op minimaal 12 volt staat beschreven in hoofdstuk 15 . Dus die 9,8 volt is te weinig je zal eerst de accu op moeten laden . Controleer ook de laad spanning eens als de motor loopt , versneld stationair moet hij op 14v zitten.
Sorry zat zonder schema even op het verkeerde been.
 

Attachments

  • Kymco Filly-LX 50-4T Service Manual.pdf
    25 MB · Views: 2
geef niet iedereen maakt wel eens een fout;)
Post automatically merged:

@trabiarie heb hem net aangesloten als in de schema
waar door hij paar sec liep en weer uitviel nu de accu maar eens aan de lader gezet en dan poging 2
 
Last edited:
Dan is het ook van belang dat je de laadspanning controleert , als de scooter loopt. Want eigenlijk zou hij moeten blijven lopen , als de te lage spanning de oorzaak was , van het niet starten . Maar hij geeft in ieder geval teken van leven.
 
Back
Top