Mike-Kymco Sento
New Member
Hoii mensen, ik ben nieuw hier op dit forum. Meer vanwege me moeder der scooter. Ze heeft hem nodig voor het werk, dus een betrouwbare scooter zou fijn zijn.
Maar haar Kymco Sento 50cc 4t, heeft nu al weken lang een probleem dat hij wel start, en niet start. Er is afgelopen week 170 euro in onderhoud ingegaan, bougie, nieuwe accu, paar andere dingen met het idee dat het probleem weer gemaakt zou zijn. Nou nee dus..
Wij weten het niet, we hebben wel een idee dat het met de compressie van het blok te maken heeft, maar in mijn ogen als een Auto-fanaat.... Als je een slechte compressie heb moeten die problemen ten alle tijden voorkomen, en nu SCHIJNT het meer voor te komen s'ochtends, dat hij gewoon echt niet wil starten.. Maar laatst ook was ze 1.5 uur in een winkelcentrum, komt ze eruit. Half uur staan kickstarten en electrisch en hij wil gewoon NIET starten... Ik vind het zo kut voor haar maar ik heb ook geen idee, dus bij deze!
Vanmorgen ik helpen met starten en hij sloeg aan gelijk bij de eerste poging, een beetje gasgeven, maar hij viel direct geleidelijk uit, langzaam in toeren zakken. Er is iets mis, maar wat!!! Die vent van de scooterzaak zegt dat het wss een vuiltje in het blok is, wat in mijn oren een lulverhaal is, maar hij is de specialist, niet?
Een lage compressie en deze symptomen, vloeit dat een beetje samen? Hij rijdt als hij start gewoon perfect, voorheen sloeg hij wel is uit. Maar merendeels rijdt hij lekker door, draait hij goed stationair. Maar dan zit je ineens een uur te kickstarten en doet hij geen reeeet! :/
<Aanvullende Info:> Hij heeft ook een nieuwe uitlaat, voorheen had hij veel backfires bij gas los, nu geen last meer van. Misschien benzine toevoer? Geen idee..
Aub!! Wat hulp en/of ideeen zou zeer op prijs gesteld zijn
Alvast bedankt!!
Mvg, Mike
Maar haar Kymco Sento 50cc 4t, heeft nu al weken lang een probleem dat hij wel start, en niet start. Er is afgelopen week 170 euro in onderhoud ingegaan, bougie, nieuwe accu, paar andere dingen met het idee dat het probleem weer gemaakt zou zijn. Nou nee dus..
Wij weten het niet, we hebben wel een idee dat het met de compressie van het blok te maken heeft, maar in mijn ogen als een Auto-fanaat.... Als je een slechte compressie heb moeten die problemen ten alle tijden voorkomen, en nu SCHIJNT het meer voor te komen s'ochtends, dat hij gewoon echt niet wil starten.. Maar laatst ook was ze 1.5 uur in een winkelcentrum, komt ze eruit. Half uur staan kickstarten en electrisch en hij wil gewoon NIET starten... Ik vind het zo kut voor haar maar ik heb ook geen idee, dus bij deze!
Vanmorgen ik helpen met starten en hij sloeg aan gelijk bij de eerste poging, een beetje gasgeven, maar hij viel direct geleidelijk uit, langzaam in toeren zakken. Er is iets mis, maar wat!!! Die vent van de scooterzaak zegt dat het wss een vuiltje in het blok is, wat in mijn oren een lulverhaal is, maar hij is de specialist, niet?
Een lage compressie en deze symptomen, vloeit dat een beetje samen? Hij rijdt als hij start gewoon perfect, voorheen sloeg hij wel is uit. Maar merendeels rijdt hij lekker door, draait hij goed stationair. Maar dan zit je ineens een uur te kickstarten en doet hij geen reeeet! :/
<Aanvullende Info:> Hij heeft ook een nieuwe uitlaat, voorheen had hij veel backfires bij gas los, nu geen last meer van. Misschien benzine toevoer? Geen idee..
Aub!! Wat hulp en/of ideeen zou zeer op prijs gesteld zijn
Alvast bedankt!!
Mvg, Mike