kymco sento start niet na cilinder vervangen

hallo allemaal ik heb een kymco sento brom waarvan ik de cilinder heb vervangen. hij had geen compressie meer waardoor die niet wou starten. nou heb ik alles netjes weel op zijn plek gezet en hij staat gewoon op tijd alleen wilt ie niet starten. als ik ga kicken voel je dat ie gewoon weer goeie compressie heeft. waar kan het aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Als de bougie nat wordt krijgt die dus benzine , dat bedoelde ik met zuigen aan de inlaat kant. Dan zijn er nog drie optie's over , Of de vonk is niet goed of niet op tijd ( spie in vliegwiel niet correct , bougie niet goed)) , of de compressie is niet in orde ( deze zou je moeten meten) Of de nokkenas staat niet op tijd. Probeer eens te starten met een snufje remmenreiniger in de inlaat van de carburateur
 
ik had het al geprobeerd om remreiniger in de carb te spuiten maar dat had geen resultaat. hoe kan je het best checken of de nog goed op tijd staat? want ik had hem wel goed op tijd gezet tijdens het demonteren maar t kan altijd zijn dat er dus iets fout is gegaan.
 
Zuiger in bdp , dan staat het merkteken op het vliegwiel gelijk met het merkteken op het carter ( is bij mij gy6 een T) Ook kun je met een dunne schroevendraaier voelen door het bougie gat of de zuiger in bdp staat. Dan moeten de merktekens op het nokkenas tandwiel gelijk met de rand van de kleppen deksel staan , en het grote gat naar boven , dit kunnen bij jou andere merktekens zijn , ik weet niet of jij ook een gy6 blok hebt .
 
ja ik heb een gy6 blok. ik heb de nok tandwiel met beide rondjes aan de rand en de grote naar voren gemonteerd toen het vliegwiel op de T stond. kan het nog steeds fout zijn geplaatst dan?
 
Nee dan zou het in principe goed moeten staan , als de T goed staat als de zuiger in top staat . dit zou je nog even kunnen bekijken om iets uit te sluiten dus met een schroevendraaiertje door het bougie gat voelen of de zuiger precies in top staat op het T merk. Als de kleppen goed gesteld staan zou dus alles correct moeten zijn . Heb je met de cilinder ook de zuiger en de veren vervangen? Dan zou ik eerst de compressie meten , deze moet zeker in de buurt , of over de 9 bar zijn . Hier een beschrijving van de gy6 motor als je deze nog niet hebt.
 

Attachments

  • 139 QM(GY6) 4T Engine Manual.pdf
    14.7 MB · Views: 11
Last edited:
ja ik heb een gy6 blok. ik heb de nok tandwiel met beide rondjes aan de rand en de grote naar voren gemonteerd toen het vliegwiel op de T stond. kan het nog steeds fout zijn geplaatst dan?

Welke kant stonden toen je nokken?


Hoe heb je de zuigerveren gemonteerd? Die moeten namelijk op een apparte manier gedraait worden van elkaar..


Waarop heb je de kleppen gesteld..

Dit zijn toch wel belangrijke punten waarop het vaker fout kan gaan.
 
Back
Top