KYMCO people s stroom naar bobine maar geen vonk

mvb2006

New Member
Hi,

Ik heb laatste een kymco people s gekocht en ben nu bezig met hem op te knappen. Mijn probleem is dat ik wel stroom krijg naar mijn plugjes die je in de bobine doet maar als ik een bobine erin stop en bougie kabel en dop hij geen vonk geeft. Ik heb geprobeerd met een goeie bobine bougie en bougie dop etc. maar hij wil nog steeds niet vonken. Weet iemand wat het kan zijn.

Gr
 
Advertisement - register to remove this

4t, kan het trouwens iets te maken hebben met de massa?
Dat kan.
Het beste is als je een multmeter erbij neemt en het één en ander gaat meten.
Ik zal hieronder even een schema posten van de Kymco People S50 4-takt, dat praat wat makkelijker.

Zoals je wellicht wel herkent, is dat deze scooter gebruik maakt van een DC-CDI, dat wil zeggen dat de CDI de ontsteekspanning maakt direct van de accu, dus we gaan even controleren of de accuspanning arriveert op de cdi-connector en of deze een juiste waarde heeft.

Doe even het volgende:
  • Zet de multimeter op 20 Volt gelijkspanning en de meetdraden in de juiste aansluitingen van de multimeter. (zwarte meetdraad in de com-aansluiting en de rode meetdraad in de aansluiting met de V er naast)
  • Meet met de multimeter de spanning van de accu, deze moet, bij stilgelegde motor, minimaal 12,3 Volt zijn.
  • Meet daarna ook nog eens de spanning over de accu terwijl je de scooter elektrisch probeert te starten.
  • Neem de cdi-connector los.
  • Zet de scooter op contact.
  • Meet met de multimeter de spanning tussen de groene en de blauw/zwarte draad, deze moet gelijk zijn aan de accuspanning.
Laat even je bevindingen weten en bepalen we de volgende stappen.




1665427525895.jpeg
 
Dankuwel voor de antwoorden. Er zit momenteel geen accu in, ik heb hem proberen te starten door de as te draaien met een accuboor. Hierbij gaat het licht wel aan. Het contactslot was kapot dus ik heb de rode en zwarte kabel aan elkaar verbonden bij het contactslot.
 
ik heb hem proberen te starten door de as te draaien met een accuboor. Hierbij gaat het licht wel aan.
Je verlichting werkt, volgens het schema, direct vanaf de stator, dat wil niet zeggen dat als je licht het doet, je cdi ook de juiste spanning krijgt.
 
Ik heb mijn cdi zojuist doorgemeten en denk dat deze kapot is. De massa is in orde heb ik vanmiddag getest met multimeter. Ik update als ik een andere cdi heb geprobeerd.
 
Hoi,

Ik heb de laatste een Kymco-mensen gekocht en ben nu bezig met hem op te knappen. Mijn probleem is dat ik wel stroom krijg naar mijn plugjes die je in de bobine doet, maar als ik een bobine erin stop en bougie kabel en dop geeft hij geen vonk geeft. Ik heb meestal met een goede bobine bougie en bougie dop etc. maar hij wil niet steeds niet vonken. Weet iemand wat het kan zijn.

Gr
Hallo ik heb zelfde probleem met kymco akility 16+ ben u misschien achter gekomen wat het probleem is
 
Back
Top