Kymco people s 90cc (52mm)

Limes

Member
Ik wil bij de scooterzaak een 90cc mezoly in mijn kymco people s laten monteren maar de scooterzaak weet niet of dit zal passen heeft iemand ervaring?
 
Advertisement - register to remove this

ik had er een op me kymco filly, dit betreft wel een heel oud kymco model, weet niet of het veranderd is kwa carters, maar onthoud wel dat je electrische start niet meer zal werken, want er zit ook een 90cc kop bij die erop moet waardoor je compressie te veel word voor de startmotor
 
Ligt aan je carter. Moet je uitmeten.


Is bij de ene GY6 motor anders dan de andere GY6, sommige past een 50mm nog niet eens en andere hebben ruimte over met een 52.

Volgens mij heeft de People S hetzelfde blok als de Super 8 en de Agility City, deze heb ik al heel vaak open gehad en die waren allemaal ~52mm diameter waardoor een 50mm cilinder net past. (Herinner je dat de binnendiameter van de cilinder 52mm is, de rok voegt nog een paar milimeter toe.)


Met de ervaring die ik heb zou ik zeggen "nee past niet", maar het zou heel goed anders kunnen zijn. Enige manier hoe je erachter komt is door de cilinder eraf te trekken en het gat uit te meten.


Ben je die 90cc btw ook op een standaard krukas aan het zetten? Zoja, slecht idee. Dan heb je de kans dat je na een paar duizend kilometer je motorblok weg kan gooien. Die Kymco krukassen zijn sterk, maar ook die kennen z'n limiet.
 
Ligt aan je carter. Moet je uitmeten.


Is bij de ene GY6 motor anders dan de andere GY6, sommige past een 50mm nog niet eens en andere hebben ruimte over met een 52.

Volgens mij heeft de People S hetzelfde blok als de Super 8 en de Agility City, deze heb ik al heel vaak open gehad en die waren allemaal ~52mm diameter waardoor een 50mm cilinder net past. (Herinner je dat de binnendiameter van de cilinder 52mm is, de rok voegt nog een paar milimeter toe.)


Met de ervaring die ik heb zou ik zeggen "nee past niet", maar het zou heel goed anders kunnen zijn. Enige manier hoe je erachter komt is door de cilinder eraf te trekken en het gat uit te meten.


Ben je die 90cc btw ook op een standaard krukas aan het zetten? Zoja, slecht idee. Dan heb je de kans dat je na een paar duizend kilometer je motorblok weg kan gooien. Die Kymco krukassen zijn sterk, maar ook die kennen z'n limiet.
Die krukasjes kunnen veel hebben, ik had een 90cc op me kymco filly met 20 duizend op de teller ging prima
 
Die krukasjes kunnen veel hebben, ik had een 90cc op me kymco filly met 20 duizend op de teller ging prima
Klopt, maar het is een beetje geluk hebben.

Meestal gaat het wel goed, maar het is echt een hoop extra kracht en gewicht. Als je de reparaties en downtime niet kan permitteren zou ik geen 52mm op een standaard krukas zetten. Daar heb ik er al best een aantal van zien sneuvelen.
 
Klopt, maar het is een beetje geluk hebben.

Meestal gaat het wel goed, maar het is echt een hoop extra kracht en gewicht. Als je de reparaties en downtime niet kan permitteren zou ik geen 52mm op een standaard krukas zetten. Daar heb ik er al best een aantal van zien sneuvelen.
Een goeie scooterzaak heeft mij verteld dat een 52 mm naraku op een kymco people s past krukas is erg stevig van de people s omdat deze in taiwan is geproduceerd
Maar oke dankjewel
 
Een goeie scooterzaak heeft mij verteld dat een 52 mm naraku op een kymco people s past krukas is erg stevig van de people s omdat deze in taiwan is geproduceerd
Maar oke dankjewel
Scooterzaken vertellen een hoop, mijn ervaring is anders dan de scooterzaak beweert. Die kymco asjes zijn inderdaad een stuk steviger dan een standaard China GY6 asje, maar van 50 naar 90cc is een verhoging in kracht en gewicht van de zuiger waar ook dit asje niet op berekend is. Da's bijna een verdubbeling.

Het is geen groot risico, maar als je brommer je primaire vervoersmiddel is en je hem niet kan missen zou ik het niet doen. Als het niet zoveel uitmaakt, zeker doen! Ding rijdt een stuk prettiger met een 80/90cc cilinder.
 
Back
Top