Kymco people s 100cc afstellen

Kees weeseman

New Member
Hoi ik heb een kymco people S waar ik een 100cc voor heb. Alleen nu is mijn vraag welke andere onderdelen ik allemaal nodig heb om hem goed af te stellen. En waar ik een 100cc startmotor kan kopen. Het gaat om een gy6 motorblok.
 
Advertisement - register to remove this

Alleen nu is mijn vraag welke andere onderdelen ik allemaal nodig heb om hem goed af te stellen
Als je meer vermogen wil hebben zou ik aanraden om een grotere carberateur te kopen. Denk dan aan een 24mm of een 28mm.
Verder weet ik niet of de uitlaat nog standaard is van de 50cc, een uitlaat van bijvoorbeeld een motorscooter zou wel helpen.

En waar ik een 100cc startmotor kan kopen
een startmotor voor een 100CC blok, dan ga je al snel naar startmotoren die geschikt zijn voor 125CC waarvan er genoeg te koop zijn.
let wel op dat een sterkere startmotor meer vermogen vraagt (meer druk om te overbruggen),dus een sterkere accu lijkt mij ook handig.
 
Als je meer vermogen wil hebben zou ik aanraden om een grotere carberateur te kopen. Denk dan aan een 24mm of een 28mm.
Verder weet ik niet of de uitlaat nog standaard is van de 50cc, een uitlaat van bijvoorbeeld een motorscooter zou wel helpen.


een startmotor voor een 100CC blok, dan ga je al snel naar startmotoren die geschikt zijn voor 125CC waarvan er genoeg te koop zijn.
let wel op dat een sterkere startmotor meer vermogen vraagt (meer druk om te overbruggen),dus een sterkere accu lijkt mij ook handig.
Goed dat je het zegt. Weet jij waar die te koop zijn? Ik kan ze namelijk wel vinden maar die zijn niet hetzelfde als die er nu op zit en die zal niet passen.
 
tuurlijk zijn die niet hetzelfde, een startmotor voor 50cc is veel kleiner dan die van 125cc scooters.


je zou contact kunnen opnemen met de zaak over de ophangpunten van de startmotor en de hoeveelheid tanden.


even voor mijzelf om op een rijdje te zetten:
je heb je oude (orginele)blok er onderuit gehaald en er een gy6 ondergezet?
die heb je geupgrade van 50cc naar 100cc?

als het goed is staat er links van je blok ergens 139QMB
 
Ik heb het blok er nog onder zitten maar er zit standaard een gy6 blok onder volgens mij. Maar ik zal dan voor die startmotor even naar een scooterzaak bellen.
 
Past de cilinder dan wel zo op het blok , dacht dat ook het blok uitgeboord moest worden ?
Ja hij heeft er al een keer op gezeten. Toen starte hij alleen niet met de startmotor en is uiteindelijk de kickstart kapot gegaan. Maar wil hem er nu weer in zetten en dan met een goede startmotor
 
een kleine geschiedenis les

honda ontwierp als eerste het scooterblok

kymco en sym hebben onder licentie deze blokken gebouwd

de chinezen hebben dit blok gekopieerd en deze gy6 genoemd.


Kan jij ons vertellen wat de scooterzaak allemaal heeft veranderd aan heb blok?
is het alleen de cilinder en zuiger, of ook de cilinderkop?
of ook de krukas?
 
Back
Top