Kymco op tijd zetten gaat lastig

Mdj004

Polini race vonkjes.
Goedemorgen, mijn agility 50 heeft laatst een vastloper gehad. Ik heb er nu dus een nieuwe cilinder op gezet maar volgens mij heb ik hem niet zo goed op tijd gezet. De zuiger zat vast in de cilinder dus ik kon bij het demonteren geen tdc markeren, nu heb ik hem dus met de nieuwe cilinder op tdc gezet en de nokkenas geplaatst met de 2 streepjes gelijk aan de kop en het gaatje naar boven. Als ik het dan vastzet en rustig aan mijn vliegwiel draai draait hij 1 a 2 compressieslagen met prima compressie, maar blijft dan ineens vastzitten. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
 
Advertisement - register to remove this

Op tijd zetten van de agility:

Verwijder de koelkap bij het vliegwiel of verwijder het dopje bij de koelkap.
Hier zie je een metalen uitstulping in het carter. Dit is het punt dat je moet aanhouden.

Dus als je bij de nokkenas de twee streepjes en het gaatje zichtbaar zijn, en je zet de T van het vliegwiel gelijk met de uitstulping, dan moet het goed gaan.

Trouwens, hoe ziet de cilinderkop en de kleppen eruit?
 
Heb je de kleppen even helemaal ontspannen?
Anders de kop er weer af en de zuiger op hoogste positie zetten,
Groet,
Wat houdt kleppen ontspannen precies in? Ik heb wel gekeken of ze lek waren (wat niet het geval was) maar ontspannen zegt mij zo even niks.
Post automatically merged:

Demonteer je cilinder & cilinderkop
Draai vervolgens met je aan de ketting
Als de zuiger niet rond draait, dan zit je ketting waarschijnlijk niet goed op je krukas.
Zou wel kunnen, ik zal even kijken.
Post automatically merged:

Op tijd zetten van de agility:

Verwijder de koelkap bij het vliegwiel of verwijder het dopje bij de koelkap.
Hier zie je een metalen uitstulping in het carter. Dit is het punt dat je moet aanhouden.

Dus als je bij de nokkenas de twee streepjes en het gaatje zichtbaar zijn, en je zet de T van het vliegwiel gelijk met de uitstulping, dan moet het goed gaan.

Trouwens, hoe ziet de cilinderkop en de kleppen eruit?
Ik zal zo even een foto maken
 
Als je de kleppen stelt, neem je ringsleutel 9 om het moertje op het draadeind die de klepsteel indrukt, af te stellen. Draai moertje 9 los en laat de klepsteel helemaal ontspannen zodat de klep niet ingedrukt wordt. Je sluit nu uit dat de klep geopend wordt. De klep isdus gesloten en kan de zuiger niet raken.
Groet,
 
Goedemiddag allen, mijn toetsweek is voorbij dus ik had zonet weer even tijd om naar deze kymco te kijken. Ik heb hem nu op tijd met goeie compressie, ik heb ook vonk maar de scooter wil niet aanslaan. Ik denk dus dat door de 2 weken stilstaan de carb een beetje verstopt is, maar hij wilde ook niet starten op remreiniger. Kan het zijn dat ondanks dat ik compressie heb de tijd verkeerd staat?
 
Ja dat leek mij dus ook sterk, al helemaal dat hij ook niet liep op remreiniger. Als ik mijn vinger op het bougie gat leg wordt deze er helemaal afgeblazen.
 
Back
Top