Ruben,
ik heb geen ervaring met opvoeren van injectie scooters en het zal ook niet zo simpel zijn om deze op te voeren zonder een hoop geld te investeren.
Alles wordt softwarematig geregeld en is afgestemd op de cilinder die er origineel op hoort, zet jij er een andere cilinder op dan zul je de software in de ECU ook moeten aanpassen anders klopt van de hele instelling niks meer.
Ik weet dat er in de auto en motoren wereld firma's zijn die in de ECU een andere timing en brandstof mapping zetten waardoor de auto/motor wellicht niet meer geheel aan de milieu eisen voldoet maar er wel een aantal pk's meer, uitgeperst kan worden.
De ECU wordt dan vaak voorzien van een ander chip of de bestaande chip wordt opnieuw geprogrammeerd. (Chiptuning)
Ik weet niet of er momenteel bedrijven zijn die zich op dit gebied ook al bezig houden met brommertjes, ik denk het eerlijk gezegd niet omdat hier niet veel te winnen en te verdienen valt.
Ik denk dat dit momenteel overgelaten wordt aan de hobbyist om zich in de materie te verdiepen en die het lukt om de bestaande ECU te tweaken of te vervangen voor een ander exemplaar.
Je vindt er niks over terug op internet en het is ook een heel specialistisch tak van sport!