Kymco new Sento opvoeren

Rubenj08

New Member
Hallo, ik wil graag mijn kymco new Sento opvoeren. Op internet staat dat deze scooter niet op te voeren is omdat dit een scooter is met ecu en injectie. Ik hoop dat er nog alternatieven zijn.
 
Advertisement - register to remove this

je zou contact met joey schaar op kunnen nemen of hij of zijn tuner de ecu kunnen ontgrensen , hij kan het bij een injectie vespa
 
Er is volgens mij wel een andere vertandings tandwiel te verkrijgen van een people s dacht ik ergens gelezen te hebben.
 
ik heb zelf een andere vertanding op mn 2019 agility zitten dus ik verwacht dat die er ook voor de people s is of snel komt
anders kan je ook de vertanding van een euro 2 people s pakken
 
Mijn mening over bovenstaand.

Je kunt wel een andere vertanding monteren echter het motorblokje moet ook de kracht hebben deze rond te krijgen anders heeft het aanpassen van de vertanding geen nut.
Deze kracht krijg je echter alleen door een grotere knal in de cilinder, lees meer lucht en benzine, wat weer juist gelimiteerd wordt door de ECU die er nu in zit.
 
Ik lees anders dat er een enkele best wel tevreden met die vervangende tandwiel is.. Want zoveel keuze had je anders toch al niet.
 
Waar heb je dit gelezen en hoeveel kmpu winst behaal je dan door het aanpassen van die overbrenging?
Ik persoonlijk denk niet dat dit erg veel zal zijn daar de injectiescooters geënt zijn op de uitstoot en het vermogen tot een minimum beperkt wordt zodat men nog net de maximum snelheid bereikt.

Maw deze injectiescooters hebben gewoon te weinig kracht om in en grotere versnelling te rijden.
Op een lang traject zul je misschien een iets hogere snelheid behalen mits het berg af gaat en wind in de rug, echter wanneer je ook maar iets bergop moet of wat tegenwind hebt is deze winst gelijk weg en zal misschien nog wel minder snel zijn dan met de originele vertanding, waarvan ik aanneem dat deze optimaal getuned is voor de originele ECU.
 
met mijn scoot ( 2019 agility elec carb ) heb ik 6 km winst met de vertanding
en na een juiste afstelling van vario en koppeling ruim 12 km de ecu is wel door het doorknippen van een draadje ontgrenst ik rijd nu 63 op de teller
 
Last edited:
Back
Top