Kymco New Sento - Error 11 - Houdt random in tijdens rijden

MidnightMike

New Member
Hallo allemaal! Ik ben nieuwer dan nieuw hier en heb eigenlijk een simpele vraag met waarschijnlijk een simpel antwoord, maar omdat ik een leek ben als het gaat om scooters ben ik uiteindelijk via via bij jullie terecht gekomen.

Scooter informatie:
Ik heb een Kymco New Sento (geel kenteken) uit het bouwjaar 2013. Ik ben de tweede eigenaar en gebruik hem voor woon-werk verkeer. Dat is dus pak hem beet zo'n 300 kilometer per maand.

Het probleem:
Als ik mijn scooter start begint mijn CELP-indicator te branden (motorlampje). Volgens de handleiding is dit een storing in het injectie- of elektrische systeem van de scooter. Ik wordt daarmee doorverwezen naar een Kymco Dealer. Mijn scooterzaak heeft weinig weet van deze storingen en ook het storingsnummer die verschijnt (soms 10 en vaak 11) is nergens terug te vinden.
Na 10-20 seconden gaat dit lampje gewoon uit en start ik de scooter, ik kan er prima mee rijden maar laatste tijd begint hij tijdens het rijden in te houden of het lijkt alsof die wilt uitvallen. Als ik gas los laat en weer gas geef gaat die gewoon weer vol door.

Ik en de scooter zaak zijn ten einde raad en ik zie het echt niet zitten om naar een dure officiële dealer te gaan die al voor het kijken een bak geld vraagt.
Hebben jullie een raad met Error 11 of Error 10? Dank!
 
Advertisement - register to remove this

Ik vond onderstaande beschrijving van een Kymco EFI systeem.
Deze is weliswaar niet van jouw scooter maar ik dacht, de errorcodes kunnen niet veel anders zijn.
Het gekke is wel dat errorcode 10 & 11 niet voorkomt in de errorlijst.
Maar er wordt wel uitgelegd hoe je de errorcode die het lampje geeft moet interpreteren en hoe je het een en ander kunt resetten.
Het hoofdstuk Injectie begint op blz 128 waar onderstaande snelkoppeling naar verwijst.
Misschien heb je er iets aan.

https://www.manualslib.com/manual/836387/Kymco-Downtown-200i.html?page=128#manual
 
Ik vond onderstaande beschrijving van een Kymco EFI systeem.
Deze is weliswaar niet van jouw scooter maar ik dacht, de errorcodes kunnen niet veel anders zijn.
Het gekke is wel dat errorcode 10 & 11 niet voorkomt in de errorlijst.
Maar er wordt wel uitgelegd hoe je de errorcode die het lampje geeft moet interpreteren en hoe je het een en ander kunt resetten.
Het hoofdstuk Injectie begint op blz 128 waar onderstaande snelkoppeling naar verwijst.
Misschien heb je er iets aan.

https://www.manualslib.com/manual/836387/Kymco-Downtown-200i.html?page=128#manual
Ik ga hier zeker (samen met de scooterzaak) een kijkje in nemen om te zien of dit het probleem op lost.
 
Back
Top