kymco new peoples s 50i

Soundfield

New Member
Hallo scooter vrienden, Het gaat om de Kymco new peoples s 50i (KM stand) 700 km

Weet inmiddels dat er geen vario bus als begrenzer meer in zit, bij deze nieuwe type 50i Kymco.
Het zit hem in de vertanding van het achterwiel, dus de eindoverbrenging moet anders worden?

Wie kan mij helpen om mijn scooter te besparen, want hierdoor gaat hij eerder naar zijn mallemoer!
Ik wil zo graag dat deze scooter zo 70 km rijd en zijn over toeren kwijt raakt!
Want nu word de snaar te heet en gaat lawaai maken.

Wie kan mij helpen of heeft een URL waar ik het kan kopen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb de rollers aangepast 3x 6,5 en 3x 8,5 rijd nu wel lekker, zit te denken om alles 8,5 te doen.
De vreemde hoge toeren is nu zeker minder geworden.
Hij rijd nu zo 62 km en dan hoor je nog een klein beetje die hoge toeren.

De trekkracht is nu mooi constant geworden!
 
Heb de rollers aangepast 3x 6,5 en 3x 8,5 rijd nu wel lekker, zit te denken om alles 8,5 te doen.
De vreemde hoge toeren is nu zeker minder geworden.
Hij rijd nu zo 62 km en dan hoor je nog een klein beetje die hoge toeren.

De trekkracht is nu mooi constant geworden!
Je bedoeld 52 km inplaats van 62 km, ik heb dezelfde scooter de mijne krijg ik niet harder dan 56 km per uur.
 
Je bedoeld 52 km inplaats van 62 km, ik heb dezelfde scooter de mijne krijg ik niet harder dan 56 km per uur.
Inmiddels heb ik al heel wat rolletjes vervangen en ik sta bijna op 10,000 km. Nu rijd hij ook 56km, het blijft een ramp scooter om hem harder te laten rijden.
 
Inmiddels heb ik al heel wat rolletjes vervangen en ik sta bijna op 10,000 km. Nu rijd hij ook 56km, het blijft een ramp scooter om hem harder te laten rijden.
Inderdaad, dat komt ook door de software die op de ECU zit je krijgt hem niet harder, sterker nog als ik van de helling ga gaat ik ook niet harder dan 56, er zitten nu 6,5 gram rollen op, rijd ie beter met 8,5 rollen?
 
Inderdaad, dat komt ook door de software die op de ECU zit je krijgt hem niet harder, sterker nog als ik van de helling ga gaat ik ook niet harder dan 56, er zitten nu 6,5 gram rollen op, rijd ie beter met 8,5 rollen?
Ik heb nu 7 gram er in zitten deze zijn harder van metaal aangezien ik lange stukken rij zijn ze al heel snel vierkant. De tandwiel achter in het wiel hoef je ook niet te vervangen als je niet harder wil dan 80km. Is er ergens hardware te koop om die ECU uit te lezen? Zodat ik het zelf kan instellen...
 
Kabel kan je bestellen bij de Kymco scooter dealer kost rond de 100 euro wat ik begrepen heb, maar je moet ook de software van Kymco hebben en die is wat moeilijker aan te komen of je moet iemand kennen die werkt in of eigenaar is van en scooter zaak.
 
Hallo scooter vrienden, Het gaat om de Kymco new peoples s 50i (KM stand) 700 km

Weet inmiddels dat er geen vario bus als begrenzer meer in zit, bij deze nieuwe type 50i Kymco.
Het zit hem in de vertanding van het achterwiel, dus de eindoverbrenging moet anders worden?

Wie kan mij helpen om mijn scooter te besparen, want hierdoor gaat hij eerder naar zijn mallemoer!
Ik wil zo graag dat deze scooter zo 70 km rijd en zijn over toeren kwijt raakt!
Want nu word de snaar te heet en gaat lawaai maken.

Wie kan mij helpen of heeft een URL waar ik het kan kopen.
Dit is de oude en de nieuwe situatie.
Oude tandwiel LCD2 - 67 / 15 tanden

Nieuwe tandwiel LCD2 - 67/16



Oude Grote tandwiel 72 tanden

Nieuwe grote tandwiel 69 tanden.
Prijs 129 euro origineel kymco

Software van de kymco sento er op gezet (75 euro

Tech pulleys 16x13 6.0 gram er opgezet (12,95)

Resultaat: snel optrekken zonder dip en op de top minder toeren door de tech pulleys
Topsnelheid 64 km en met wind mee 66
 
Back
Top