Kymco New dink probleem

zou het raar zijn als het elektrisch er over denk dat er misschien een draad aan licht aan het frame daar bedoel ik dan vooral die schakelaar rood met dat slotje op of defect is.je kunt er van spreken dat de start cyclus niet wordt opgepakt.
Bedoel je de elektrische start?
Ook met kickstart is het probleem het zelfde.
Iemand anders zegt dat de ontsteking niet goed staat maar dat zou ook niet kunnen aangezien dit gepaard gaat me je kleppen stellen.
 
Ik denk dat Jean bedoelt dat je kill switch niet goed werkt , of als dat erop zit de beveiliging van de zijstandaard maar dan zou je geen vonk moeten hebben.
Ik zou toch eens de compressie meten , blijf het gek vinden dat de bougie droog blijft . Heb je al geprobeerd een beetje benzine door het bougie gat te schenken?
 
Ja benzine ook al geprobeerd bij de bougie.
Werkte ook niet.
Beveiliging bij standaard heb ik niet en de killswitch zegt me even niks
 
Als u vonk heeft, zou ik het aanzuig moment testen.Carburateur weg halen en een hand voor het spruitstuk houden,draai met de hand de poelie rond misschien voelt u het aanzuig moment.Als u dan wel aanzuig heeft is het de Carburateur, heeft u geen aanzuiging kan het de kleppen zijn, spruitstuk voetpakking+Carburateur zijn.
bij mijn botian sp1 was het wel vonk/niet starten en was spruitstuk voetpakking gebroken en de Carburateur hevig vervuilt maar heb het op zelfde manier gevonden ook heb ik de kop en kleppen moeten doen waren ook vervuilt en sloten niet meer.
 
Als u vonk heeft, zou ik het aanzuig moment testen.Carburateur weg halen en een hand voor het spruitstuk houden,draai met de hand de poelie rond misschien voelt u het aanzuig moment.Als u dan wel aanzuig heeft is het de Carburateur, heeft u geen aanzuiging kan het de kleppen zijn, spruitstuk voetpakking+Carburateur zijn.
bij mijn botian sp1 was het wel vonk/niet starten en was spruitstuk voetpakking gebroken en de Carburateur hevig vervuilt maar heb het op zelfde manier gevonden ook heb ik de kop en kleppen moeten doen waren ook vervuilt en sloten niet meer.
Pakkingen zijn vernieuwd samen met zuiger cilinder en cilinderkop.
Carbrateur schoongemaakt en er is idd aanduiding.
Zit nu te wachten op andere carbrateur dan kijken of hij wel wil starten.
Dus ik moet nog even geduld hebben
 
De nieuwe carb is binnen en gemonteerd.
Heb eerst toch even het aanzuigmoment gecheckt juist in case en hij zuigt gewoon aan maar ook met de nieuwe carb wil hij niet starten.
Wel merk ik dat er nu wel wat benzine bij de bougie komt hij is wat nattig en ik ruik de benzine.
Wat mis ik nog of zie ik over het hoofd waardoor hij niet wil starten?
 
Ik neem aan dat de vonk er is en op tijd. Het vliegwiel spietje is ook in orde niks raar aan te zien?dan denk ik dar er nog ergens valse lucht wordt mee genomen maar niet bij cilinder en cilinder kop.Ergens moet de werkende energie van abrupt stilstaan naar toe zijn gegaan,normaal is dat altijd naar achter toe in de meeste gevallen de krukas.
U kunt af vinken wat er is en wat er gedaan is aan mechanische deel dan komen we straks misschien uit op het elektrice deel.
 
Zo hier weer een kleine update.
Het probleem zit hem in de kopcilinder.
Ik heb er nu een kop op zitten zonder sls systeem en nu start de scooter wel.
Alleen nu is het volgende probleem dat ik de carb niet afgesteld krijg.
Van origine zit er een 90 sproeier op die werkte perfect met het oude blokje maar nu niet.
Ik heb sproeiers geprobeerd van 75 tot 95.
Luchtschroef op 1.5 als ik de scooter start en de gas schroef indraai blijft hij gewoon op 2500 toeren draaien er veranderd niks.
Ook heb ik nog een andere carb geprobeerd maar dan blijft het probleem hetzelfde.
Iemand een idee?
Was ik al blij dat hij starten krijg ik dit er nog ff bij.

Het enige wat ik nog kan proberen als optie is een cilinderkop met korte kleppen en sls monteren die heb ik ook nog liggen is dat dan een betere optie?
 
Update
Scooter loopt weer.
Heb de cilinder met korte kleppen eronder gezet met als.
Start en rijd als een zonnetje.
Enige vreemde is dat hij nu nog maar strak 45 rijd waar hij voorheen 55/60 reed.
Iemand een idee heb niks veranderd voor de rest.
 
hey weet iemand hoe je de buddy van een beta ark open krijgt zonder de sleutel,

mij heb laatst me sleutel in me buddy gelegd en hem perongeluk dicht gedaan en heb geen reserve
 
De pickup moet juist afgesteld staan met een voelermaat 0.15 a 0.30,,zijn zelfs filmpjes genoeg over op YouTube die bewijzen indien afstand PickUp en magneetje op vliegwiel te groot, slechts een 3 V heeft, indien juist een 12 V voor deze CDI correct te kunnen sturen. Zal men je niet wijsmaken in de winkel en staat dikwijls ook niet in werkplaatshandboek vermeld.
 
Back
Top