Hoi ik heb een kymco new dink 50 uit 2007 met een 80cc kit van naraku maar hij wilt niet begrenzen mij is opgevallen dat er bij de cdi mogelijk een kabeltje mist op de 2 pin connector maar ik heb er nog 1 staan en daar zit hij ook niet op. Ook zie ik in mijn carterdeksel geen opnemer zitten en er zit ook geen kabeltje voor op mijn ontsteking, hij loopt momenteel 87 en dat wil ik graag terug brengen naar 45 op bepaalde punten dus het moet niet constant wie weet hoe ik hem moet begrenzen?
 
Advertisement - register to remove this

mij is opgevallen dat er bij de cdi mogelijk een kabeltje mist op de 2 pin connector
Als er al een cartersensor op jouw scooter zou hebben gezeten zou deze sowieso niet op de 2-polige connector zijn aangesloten maar op de 4-polige connector.
Normaliter zitten er 2 massadraden, veelal groen van kleur, aangesloten op een CDI. met een 2+4-connector.
Bij een CDI die regelt dmv de pulsen van een cartersensor heb je maar één massa aansluiting en is die tweede pin, de input voor de cartersensor.

Dat er maar 1 draad is aangesloten op de 2-polige connector is een teken dat jouw scooter een DC-CDI heeft en dan is een kill-draad niet nodig.
De voedende draad voor je CDI is die ene die wel aangesloten zit op die 2-polige connector.
De scooter wordt simpelweg uit gezet door deze draad, die via je contactslot loopt, spanningsloos te maken.
 
Als er al een cartersensor op jouw scooter zou hebben gezeten zou deze sowieso niet op de 2-polige connector zijn aangesloten maar op de 4-polige connector.
Normaliter zitten er 2 massadraden, veelal groen van kleur, aangesloten op een CDI. met een 2+4-connector.
Bij een CDI die regelt dmv de pulsen van een cartersensor heb je maar één massa aansluiting en is die tweede pin, de input voor de cartersensor.

Dat er maar 1 draad is aangesloten op de 2-polige connector is een teken dat jouw scooter een DC-CDI heeft en dan is een kill-draad niet nodig.
De voedende draad voor je CDI is die ene die wel aangesloten zit op die 2-polige connector.
De scooter wordt simpelweg uit gezet door deze draad, die via je contactslot loopt, spanningsloos te maken.
Nou ik heb het ff goed bekeken en in de carterdeksel zitten geen schroefgaten om die opnemer in te schroeven ook zit er geen gat bij de bendix zoals bij degene die het wel hebben is er een manier waarop ik het kan begrenzen ? Dus bijv een condesator op mijn ontsteking zetten of een opnemer erin bouwen of moet ik daar een andere ontsteking voor hebben?
 
Back
Top