Kymco Like Andere cillinder ?

Lexx9228

New Member
Dag allemaal.

Ik heb nog een kymco like 50 staan.
Graag wou ik een grotere cillinder erop laten zetten maar weet niet zo goed hoeveel cc zonder al te veel te moeten aanpassen. Kan ik bijvoorbeeld een 70 of 80 cc steken zonder de carburateur e.t.c te vervangen. En welke variorollen en sproeier doe ik er dan het beste in..? Graag had ik dus geweten wat er allemaal vervangen moet worden bij aanpassing van cillinder.?
M.v.g Lexx
 
Advertisement - register to remove this

Je kan maximaal tot 72 cc zonder de originele cilinderkop hoeven te vervangen, ik zou zelf nooit hoger gaan dan dit.. Omdat 85cc en 90cc erg gaan opvallen (is aan het geluid te horen)

Persoonlijk zou ik zelf eerst een 63 cc cilinder proberen. Ligt eraan of dat genoeg vermogen heeft of niet. Anders na een versleten 63cc cilinder de 72cc nemen..

Neem aan dat 72cc wel genoeg is voor normaal gebruik.
 
Dankje voor de reactie.

Een 63cc ben ik nog niet tegen gekomen op internet om deze te bestellen.

Weet je toevallig een webshop waar ik deze kan bestellen.?

En als ik deze erop wil laten zetten is het dan ook nodig de sproeier te vergroten en variorollen trekveren drukveer..?

Alvast bedankt.
 
Gewoon even zoeken met google, lijkt me niet zo lastig..

Ja sproeier zal waarschijnlijk 1 of 2 maten groter moeten.
 
Een Kymco 4-takt is niet voorruit te branden , voor beter acceleratie , en een beetje meer topsnelheid kan je beter kiezen voor minimaal een 80 CC Cilinder ,of 85 CC Cilinder met bij passende \cilinderkop , en eventueel een snelle Nokkenas ..
Topsnelheid zal niet veel toenemen , acceleratie wel.
 
Back
Top