Kymco Like afstelling?

MvG

New Member
Beste Forumleden,
Na bijna 40.000km met mij agility rs te hebben gereden, met weinig problemen. Even overgestapt naar sym fiddle2 euro4 en nu gelukkig snel terug bij Kymco
Heb nu dus een Kymco Like uit 2017 (euro2/3) met nog geen 4000 km. Maar het woord onderhoud kon de vorige eigenaar niet dus dat is nooit gedaan. De scooter liep 65km/u maar trok slecht op en met trillingen. Na wat controle bleek er slider te missen in vario ,dus vario defect!
Toen het volgende onderhouden/vervangen:
-naraku sport vario en 6.5gr rollen
-dayco riem
-mezoly koppeling/poelieset achter
-naraku cdi onbegrensd
-nieuwe olie

Toen een paar keer gereden en aandrijving is veel soepeler en trillings vrij. Maar laatste 10km/u heeft hij het nog lastig maar met meewind haalt hij net 68km/u.

Maar nu zit ik nog met het volgende probleem.
De scooter start koud prefect maar draait dan stationair heel laag toeren en valt net niet uit maar heel soms wel. Met rijden merk je hier niks van. Maar als scooter goed warm is dan draait hij juist heel veel toeren bij stationair en gaat de scooter zelfs een beetje kruipen. En hij heeft dan onderin ook weinig kracht en komt langzaam op gang. Eenmaal op toeren dan gaat hij wel weer, ook gas reactie uit de bocht is goed en komt dan wel makkelijk op toeren.
Wat is de beste manier van aanpak om dit op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst de elektrische choke eens controleren of deze niet in de uitgeschoven stand blijft hangen.
Verder de luchtschroef en stationairschroef inregelen als de scooter warm is.
 
Ik zou eerst de elektrische choke eens controleren of deze niet in de uitgeschoven stand blijft hangen.
Verder de luchtschroef en stationairschroef inregelen als de scooter warm is.
Oke ga ik van de week daar eens mee beginnen
 
Ik zou eerst de elektrische choke eens controleren of deze niet in de uitgeschoven stand blijft hangen.
Verder de luchtschroef en stationairschroef inregelen als de scooter warm is.
Dat zou ik ook adviseren.

Verder kan je er iets sterkere trekveren inzetten, dan komt hij uit stilstand beter op gang. Bijvoorbeeld Malossi wit of geel.
 
Back
Top