Kymco Like 50 2010

RobSchieving

New Member
Ik ben nieuw hier mijn naam is Rob Schieving

ik heb een kymco like uit 2010 er is vorig jaar een zgan motorblok onder gegaan met 1000 km de motor heeft inmiddels 6000 km gelopen
nu een jaar later lijkt het wel of de accu niet word opgeladen

ik heb de scooter meerdere malen bij een winkel gebracht om te repareren maar het enige wat ze proberen is zeggen dat de brommer teveel km's heeft gelopen ( proberen me een andere brommer te verkopen) laden mijn accu op en rekenen weer 60 euro de brommer doet het dan weer 2 weken en daarna start deze weer niet electrisch met de kickstarter geen probleem

als ik de accu doormeet met stationair draaien meet ik 11.5 als ik gas geef 11.6 / 11.8
als ik de accu loskoppel meet ik op de accu 11.4 en op de bedrading zonder de accu eraan met stationair draaiende motor 2 v

kan iemand mij misschien helpen
 
Advertisement - register to remove this

Al eens nieuwe accu geprobeerd?
En massa kabels dat die goed contact maken op frame.
En meet de wisselspanning eens op de spanningsregelaar.
 
op de bedrading zonder de accu eraan met stationair draaiende motor 2 v
Dit is veel te laag, dit moet tussen de 13,5 en 15 Volt liggen bij wat gas geven.

Er komt dus niks uit de spanningsregelaar, vooropgesteld de zekering is in orde.
Dit kan aan de spanningsregelaar zelf liggen maar het kan ook zijn dat de wisselspanning op de ingang van de spanningsregelaar niet in orde is.
Dus alles even nakijken/meten wat @Bulldog hierboven schreef.
 
Ik ben nieuw hier mijn naam is Rob Schieving

ik heb een kymco like uit 2010 er is vorig jaar een zgan motorblok onder gegaan met 1000 km de motor heeft inmiddels 6000 km gelopen
nu een jaar later lijkt het wel of de accu niet word opgeladen

ik heb de scooter meerdere malen bij een winkel gebracht om te repareren maar het enige wat ze proberen is zeggen dat de brommer teveel km's heeft gelopen ( proberen me een andere brommer te verkopen) laden mijn accu op en rekenen weer 60 euro de brommer doet het dan weer 2 weken en daarna start deze weer niet electrisch met de kickstarter geen probleem

als ik de accu doormeet met stationair draaien meet ik 11.5 als ik gas geef 11.6 / 11.8
als ik de accu loskoppel meet ik op de accu 11.4 en op de bedrading zonder de accu eraan met stationair draaiende motor 2 v

kan iemand mij misschien helpen
De motor is lang niet op(mijn New dink heeft 34K gelopen...)Niet intrappen dus. bovenstaande reacties dus na gaan. een scooterzaak zou dit zelf makkelijk kunnen oplossen. Waarschijnlijk een kwestie van niet willen. Dat ze je 60 berekenen voor het laden van een accu is van de zotte!( meer doen ze dus blijkbaar niet)Terug gaan en het ze laten oplossen en anders niet betalen of een andere zaak zoeken als je het zelf niet kan/ aandurft.
 
Laad de accu op en laat hem een dag staan, dan meten of de spanning onder de 12,5 volt komt.
Wel met een goede geschikte acculader.
Maar eigenlijk denk ik dat de accu wel goed is, je kan er 2 weken op rijden zonder bij te laden.
Kijk ook de massakabel die naar het frame gaat eens na.
Ik heb trouwens ook een Like uit 2010 met 12000 km.
Accu wel al eens vervangen, naast het normale onderhoud.
 
Ik heb de spanningsregelaar vervangen en toen meet ik bij stationtoerental 13,8 v
Ik denk probleem opgelost
Bedankt voor het meedenken
Als het probleem nog niet is opgelost meld ik me wel weer
Mensen uit de buurt van nijmegen mijd sanders tweewielers
Post automatically merged:

Mvg Rob Schieving
 
hier Nijmegen.... en neem van mij aan dat je overal weg moet blijven!
lekker zelf doen! veel goedkoper en dan WEET je wat je gedaan hebt!
 
t zijn allemaal dozenschuivers! net als autogarages...
ze kunnen alleen stekkertjes wisselen en dat was het.
moet je eens naar de Hatertseweg gaan.... man o man..

waar ze ook een handje van hebben is imitatie monteren en je origineel laten betalen. want je hebt er toch de ballen verstand van.
 
Daar heb ik mijn nieuwe spanningsregelaar vandaan
Post automatically merged:

Het is tik en lopen om het op zijn rotterdams te zeggen want daar kom ik vandaan en daar gebeuren dit soort grappen echt niet
Post automatically merged:

Mijn zoon heeft een peugeot kisbee 2021 waar kan ik heen voor onderhoud het is een injectie
 
heb jij geluk dat je de goede mee kreeg! positief!!
dan heb ik gewoon paar keer pech gehad daar.
woont ook toevallig in deze prachtwijk?
 
Een nieuwe origineel kymco in verpakking
Post automatically merged:

Ik woon in groesbeek en ben zelf een timmerman niet geheel onhandig zeg maar , maar weinig tijd om zelf te sleutelen
Dus als je een goeie gast weet die goed onderhoud pleegd houd ik me aanbevolen
 
ik kan de beurt wel doen. zo spannend is t allemaal niet.

de snaar+rollen misschien de koppeling als ie piept.
motorolie
transmissieolie
remolie zou ook wel mogen+blokjes
luchtfilter
bougie
allemaal te bestellen bij k-parts. (of waar dan ook)

kleppen stellen is ook geen probleem.
 
Ik heb de spanningsregelaar vervangen en toen meet ik bij stationtoerental 13,8 v
Ik denk probleem opgelost
Bedankt voor het meedenken
Als het probleem nog niet is opgelost meld ik me wel weer
Mensen uit de buurt van nijmegen mijd sanders tweewielers
Post automatically merged:

Mvg Rob Schieving
Ik denk eens terug gaan naar Die die ... Fietsenmaker , en vertellen als hij iets wil leren over Scooters ... hij zich aan mag melden op dit Forum .
WAT een Pannenkoek zeg ! ... teveel km`s pfffff.
 
ik kan de beurt wel doen. zo spannend is t allemaal niet.

de snaar+rollen misschien de koppeling als ie piept.
motorolie
transmissieolie
remolie zou ook wel mogen+blokjes
luchtfilter
bougie
allemaal te bestellen bij k-parts. (of waar dan ook)

kleppen stellen is ook geen probleem.
Ok geef je nummer maar als de brommer aan een beurt toe is neem ik wel contact op inmiddels zijn beide brommers gedaan de kymco zijn we niet tevreden over want die is na de beurt een stuk minder hard gaan optrekken maar toch heeft inmiddels zijn onderhoud gehad
Post automatically merged:

Mijn telnr 0613755196 voeg me maar toe op whatsapp kunnen we contact houden
 
Ok geef je nummer maar als de brommer aan een beurt toe is neem ik wel contact op inmiddels zijn beide brommers gedaan de kymco zijn we niet tevreden over want die is na de beurt een stuk minder hard gaan optrekken maar toch heeft inmiddels zijn onderhoud gehad
Post automatically merged:

Mijn telnr 06000000000voeg me maar toe op whatsapp kunnen we contact houden
Kan je beter niet openbaar neer zetten.
 
Back
Top