Hoi allemaal, mijn kymco sento (brom) krijgt volgensmij teveel benzine want er gebeuren de volgende dingen:

je ruikt de benzine als ik stil sta bij een stoplicht bijvoorbeeld, er komen van die ploffen uit mijn uitlaat als ik mijn gas los laat en bij optrekken houdt ie eventjes in.

ik heb al een nieuwe boogie er in gedaan en de kleppen op 0,05/0,10 gesteld. wat kan het nog meer zijn? is het dan gewoon puur dat ik een kleinere sproeier er in moet doen? want ik wil niet dat het gevolgen gaat hebben voor later als ik er niks aan doe.
 
Advertisement - register to remove this

Heeft hij dit gedaan sinds je deze brommer bezit of is dit iets van de laatste tijd?

Kijk eens of de vlotter/vlotternaald zijn werk doet.
 
Heeft hij dit gedaan sinds je deze brommer bezit of is dit iets van de laatste tijd?

Kijk eens of de vlotter/vlotternaald zijn werk doet.
nou ik zeg je eerlijk ik heb geen idee. ik heb hem pas net gewoon als opknapper en toen ik hem nou eenmaal had gefixt is dit er van overgebleven. dus het kan niet de sproeier zijn ofzo? want die ploffen maak ik me wel zorgen over
 
Er hangt een slangetje aan het luchtfilter, met een zwart dopje erop. Haal het dopje van het slangetje en kijk of er vochtige drab uitkomt.
Check het luchtfilterelement. Dat moet droog zijn. Als het vochtig aanvoelt en/of sterk naar benzine ruikt zou ik het vervangen.
Als je hoofdsproeier ongeveer 82 is, is het goed. Luchtschroef 5 halve slagen open. Warmrijden en stationairschroef afstellen.
Eventueel luchtschroef beetje terug indraaien als de brommer vaak afslaat. (halve slag)
Mijn ervaring is dat een vochtig luchtfilter zorgt voor ploffen. Dat komt doordat de carterventilatieslang niet geleegd wordt, waardoor er sludge in het luchtfilter komt.
En oh ja... als je toch bezig bent; kijk de zwarte isolator na van het spruitstuk naar de cilinderkop.
Die is van een soort bakeliet en wil nog wel eens scheuren, waardoor je je carburateur niet goed krijgt afgesteld.
 
Er hangt een slangetje aan het luchtfilter, met een zwart dopje erop. Haal het dopje van het slangetje en kijk of er vochtige drab uitkomt.
Check het luchtfilterelement. Dat moet droog zijn. Als het vochtig aanvoelt en/of sterk naar benzine ruikt zou ik het vervangen.
Als je hoofdsproeier ongeveer 82 is, is het goed. Luchtschroef 5 halve slagen open. Warmrijden en stationairschroef afstellen.
Eventueel luchtschroef beetje terug indraaien als de brommer vaak afslaat. (halve slag)
Mijn ervaring is dat een vochtig luchtfilter zorgt voor ploffen. Dat komt doordat de carterventilatieslang niet geleegd wordt, waardoor er sludge in het luchtfilter komt.
En oh ja... als je toch bezig bent; kijk de zwarte isolator na van het spruitstuk naar de cilinderkop.
Die is van een soort bakeliet en wil nog wel eens scheuren, waardoor je je carburateur niet goed krijgt afgesteld.
heel erg bedankt ik ga er van de week maar kijken.
 
Back
Top