kymco kleppen tikken

Hallo allemaal ik heb een kymco agility 50 en ik heb de kleppen opnieuw gesteld op 0.10/0.10 en als ik hem nu aan zet hoor je het de hele tijd tikken. het zijn geen klappen maar de hele tijd tikjes. kan iemand me helpen voor een oplossing? heb het nooit eerder gehad namenlijk.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je ook een voelermaatje .05 of .06 voor de inlaat?
En hoe klinkt het blokje wanneer opgewarmd?
Hoe is het oliepeil en hoe vers is de olie?
Groet,
 
Weet je zeker dat dit de juiste klepspeling is?
Tikken is meestal een teken dat de klepspeling te ruim staat.

Ik lees wel eens andere klepspeling, zoals hier:

http://www.retroclub.nl/technische-vragen/11294-klepspeling-agility-50-a.html

Maar dit lijkt me weer te krap.
wat bedoel je met te ruim? moet ik dan een grotere voelermaat hebben of kleiner.
Post automatically merged:

Heb je ook een voelermaatje .05 of .06 voor de inlaat?
En hoe klinkt het blokje wanneer opgewarmd?
Hoe is het oliepeil en hoe vers is de olie?
Groet,
voelermaat 0.05 heb ik liggen. olie is op de juiste peil hoogte
 
wat bedoel je met te ruim? moet ik dan een grotere voelermaat hebben of kleiner.
Te ruim betekent dat de speling tussen klepstoter en klep te groot is.
Wil je de klepspeling kleiner maken, heb je dus een dunnere voelermaat nodig.

Ik weet dus niet waar je die 0,1/0,1 mm vandaan hebt, volgens de link die ik in mijn post #3 heb gezet zou dit zomaar 0,04/0,04 mm kunnen zijn.

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat @Harrr vroeg of je ook een 0,05 of 0,06 mm voelermaatje hebt om deze kleinere speling eens te proberen.
 
Last edited:
Volgens het werkplaatshandboek van de Kymco new dink 50 (zelfde motor toch?) is de speling 0,05/0,05

1634832035234.png

Vraagje hierbij als dit mag (is niet mijn topic): als de monteur die de grote beurt aan mijn Dink gaf, dit niet wist en 0,05/0,10 heeft afgesteld zoals vaak standaard is, kan dit het slome gedrag van de motor (deels) verklaren?
 
Last edited:
Heeft je blokje Sls (een buis die over de klepdeksel loopt)? Ik dacht ook dat mijn kleppen tikten, maar het was de sls waar ik geen pakking tussen had gedaan.
 
Back
Top