Kymco kleppen stellen

Advertisement - register to remove this

Jep zo kan je stellen. Maar als je het met echte precisie wilt doen, moet je een uitgebreidere voelermaatjes gebruiken die ook waarden hebben met 0.7 0.8 etc.. Of 0.4
 
Ik gebruik voelermaatjes met 0,01 oplopend. Stappen van 0,05 zijn veel te grof voor onze 4t scootertjes. Je kunt dan afstellen zoals de service manual van Agility het voorschrijft: inlaat 0,04, uitlaat 0,04.
Zelf heb ik People S waarvoor dezelfde waardes gelden. Toch zet ik voor de zekerheid uitlaat iets wijder omdat ik geen verbrande kleppen wil riskeren dus ik doe in: 0,04 en uit: 0,06. Of dit nou echt zoveel beter is dan 0,05 en 0,1? Ik weet het niet. Al vele discussies gezien over deze cijfers.
 
Ik gebruik voelermaatjes met 0,01 oplopend. Stappen van 0,05 zijn veel te grof voor onze 4t scootertjes. Je kunt dan afstellen zoals de service manual van Agility het voorschrijft: inlaat 0,04, uitlaat 0,04.
Zelf heb ik People S waarvoor dezelfde waardes gelden. Toch zet ik voor de zekerheid uitlaat iets wijder omdat ik geen verbrande kleppen wil riskeren dus ik doe in: 0,04 en uit: 0,06. Of dit nou echt zoveel beter is dan 0,05 en 0,1? Ik weet het niet. Al vele discussies gezien over deze cijfers.
Ik heb hem nu op 0.5 en 0.10 afgesteld met een marge van 0.01, hiermee rijd hij weer perfect
 
Kijk es aan, en dat hoor ik vaker. Dankjewel voor de terugkoppeling, altijd leerzaam. Eigenlijk nog nooit iemand gelezen die met alternatieve standen nou echt een significante verbetering had. Misschien alleen kleine verschillen te ontdekken als je uitgebreid gaat meten op de rollenbank. Wat ik best interessant zou vinden want dat zou de discussie voor eens en voor altijd sluiten.

Ik denk gewoon: het zal niet voor jan snot in de manual staan die 0,04 / 0,04. Een drukfout is het zeker niet want het staat er meermaals in en ook bij andere types staan deze waardes. Maar voor de Super8 dan ineens 0,08 / 0,08, ook weer zo raar. Misschien omdat die hogere toeren maakt vanwege het 14 inch wiel.
 
Dus doet een klein stukje aluminiumfolie al voldoende………0,05 is bijna niks
0,05 Euro is 5 cent
0.50 Euro is 50 Cent
Snap je nu het verschil ?
Bedoel dat er op voelermaatjes soms alleen maar 0,05 tot 1,00 staat en dat eraan op het eerste voelertje staat 0,5….snapthu
Zie foto’s
Post automatically merged:

Bedoel dat er op voelermaatjes soms alleen maar 0,05 tot 1,00 staat en dat eraan op het eerste voelertje staat 0,5….snapthu
Zie foto’s
Je ziet het…..zo zit het in mijn setje……kleuterklas heb ik over geslagen….trouwens alle klassen en scholen……….
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    430.8 KB · Views: 5
  • image.jpg
    image.jpg
    468.9 KB · Views: 5
Last edited:
Back
Top