Kymco kickstarter problemen

Scennix

Well-Known Member
Een maatje van mij heeft een kymco agility 12” net als ik, maar zijn kickstarter werkt niet meer. Ik had dus mijn kickstarter overgezet op die van hem (met karter deksel). Probleem is nu dat als we hem willen kicken hij niet teruggaat en dus ook geen compressie geeft ofzo. Wanneer hij elektrische start probeert draait de kickstarter mee en dan zit hij muurvast. Zijn kickstarter werkte eerst wel altijd, tot een maatje van hem zijn kickstarter sloopte door verkeerd te kicken waardoor de carterdeksel kapot ging van binnen waar zo’n tandwiel in zit (niet die halve maan).
 
Advertisement - register to remove this

- bump
Post automatically merged:

Geprobeerd de kickstarter terug te zetten op mijn scooter en nu werkt die ook niet meer. Alsof hij over de tanden heen komt
 
Het tandwiel wat je bedoelt is het zgn kickstarter rondsel. Deze geeft vaak problemen en ook gaat de carterkap gauw stuk op die plek als je teveel kracht zet of erg vaak moet kicken.
Waarom het met de carterkap+kickstarter van je eigen scooter dan ook fout gaat, kan ik zo niet zeggen. Je zegt dat ie meedraait dus blijkbaar wordt het rondsel niet goed in de kap terug getrokken. Suggesties:
  • Check of kickstarter rondsel geen speling heeft in de carter kap (anders heeft die kap misschien ook al scheurtjes)
  • Het kan ook nog liggen aan verkeerde montage. Het ringetje van het kickstarter rondsel wordt nog wel es vergeten.
  • Smeer de as waarmee het rondsel in de kap zit. Smeer ook de rand waar de veer in zit en check of die vrij kan bewegen.
  • Het zijn dat het kickstarter rondsel zelf beschadigd is. Check vooral de aangrijp-tandjes bovenop.
  • Ook kan de ring met aangrijp tandjes die op je vario zit, achter de moer, kapot zijn. (Ik weet niet hoe die heet).
 
Het tandwiel wat je bedoelt is het zgn kickstarter rondsel. Deze geeft vaak problemen en ook gaat de carterkap gauw stuk op die plek als je teveel kracht zet of erg vaak moet kicken.
Waarom het met de carterkap+kickstarter van je eigen scooter dan ook fout gaat, kan ik zo niet zeggen. Je zegt dat ie meedraait dus blijkbaar wordt het rondsel niet goed in de kap terug getrokken. Suggesties:
  • Check of kickstarter rondsel geen speling heeft in de carter kap (anders heeft die kap misschien ook al scheurtjes)
  • Het kan ook nog liggen aan verkeerde montage. Het ringetje van het kickstarter rondsel wordt nog wel es vergeten.
  • Smeer de as waarmee het rondsel in de kap zit. Smeer ook de rand waar de veer in zit en check of die vrij kan bewegen.
  • Het zijn dat het kickstarter rondsel zelf beschadigd is. Check vooral de aangrijp-tandjes bovenop.
  • Ook kan de ring met aangrijp tandjes die op je vario zit, achter de moer, kapot zijn. (Ik weet niet hoe die heet).

mijn kickstarter werkte zelf soepel op mijn scooter, tot ik hem op de zelfde kymco van mijn maatje zette. Bij mij draait hij niet mee, maar klinkt alsof ik hem kapot trap. Hij is wel juist in elkaar gezet. Zal zometeen een video maken en een foto van de binnenkant en de vario.
Post automatically merged:

Het tandwiel wat je bedoelt is het zgn kickstarter rondsel. Deze geeft vaak problemen en ook gaat de carterkap gauw stuk op die plek als je teveel kracht zet of erg vaak moet kicken.
Waarom het met de carterkap+kickstarter van je eigen scooter dan ook fout gaat, kan ik zo niet zeggen. Je zegt dat ie meedraait dus blijkbaar wordt het rondsel niet goed in de kap terug getrokken. Suggesties:
  • Check of kickstarter rondsel geen speling heeft in de carter kap (anders heeft die kap misschien ook al scheurtjes)
  • Het kan ook nog liggen aan verkeerde montage. Het ringetje van het kickstarter rondsel wordt nog wel es vergeten.
  • Smeer de as waarmee het rondsel in de kap zit. Smeer ook de rand waar de veer in zit en check of die vrij kan bewegen.
  • Het zijn dat het kickstarter rondsel zelf beschadigd is. Check vooral de aangrijp-tandjes bovenop.
  • Ook kan de ring met aangrijp tandjes die op je vario zit, achter de moer, kapot zijn. (Ik weet niet hoe die heet).

Heb inmiddels de pakking er niet meer tussenzitten, die zit in me buddy want de pakking was onderin gescheurd ofzo. Zou hem er wel weer tussen kunnen stoppen, maar mijn maatje heeft ook geen pakking en die kon zonder eerst ook kicken.
In de 2e video zie je dat tijdens het kicken de kickstarter blokkeerd. 1e video draai ik 2 bouten los terwijl hij nog (goed) vast zit en komt dan over de tanden heen. 3e video kan je zien dat de kickstarter wel functioneerd en vanzelf terugveert.



 

Attachments

  • 048CE1C0-FD4A-40F0-80D9-EFF25CA69923.jpeg
    048CE1C0-FD4A-40F0-80D9-EFF25CA69923.jpeg
    300.5 KB · Views: 22
  • 3EDDE73F-BE39-4275-A886-3342EA68AFB2.jpeg
    3EDDE73F-BE39-4275-A886-3342EA68AFB2.jpeg
    295.5 KB · Views: 21
Last edited:
Nooit zonder die pakking rijden. Kan best zijn dat de boel daardoor juist is stuk gegaan bij je vriend.

Al gecheckt of het ringetje aanwezig is onder het rondsel?
 
Nooit zonder die pakking rijden. Kan best zijn dat de boel daardoor juist is stuk gegaan bij je vriend.

Al gecheckt of het ringetje aanwezig is onder het rondsel?

ringetje onder rondsel wat bedoel je daarmee, die aan de buitenkant zit bij de kick? Dan ja
 
Nee, tussen rondsel en kap. Rondsel eruit halen, kun je meteen mijn smeeradviezen uitvoeren (erg belangrijk) en kijken of daar speling zit in dat gat. Ook al ziet de kap er niet beschadigd uit, er kunnen toch al haarscheurtjes in gekomen zijn. Is helaas zwak punt bij Kymco. Heb daar al veel ervaring mee.
 
Nee, tussen rondsel en kap. Rondsel eruit halen, kun je meteen mijn smeeradviezen uitvoeren (erg belangrijk) en kijken of daar speling zit in dat gat. Ook al ziet de kap er niet beschadigd uit, er kunnen toch al haarscheurtjes in gekomen zijn. Is helaas zwak punt bij Kymco. Heb daar al veel ervaring mee.

je bedoelt die bus of wat?
 
Het beste kun je ook even de halve maan eruit halen. Dan pas kun je goed checken of je speling voelt tussen kap en rondsel.
Post automatically merged:

Nee, een RINGETJE tussen rondsel en kap, hoe moet ik dat dan beter uitleggen....
 
Nee, tussen rondsel en kap. Rondsel eruit halen, kun je meteen mijn smeeradviezen uitvoeren (erg belangrijk) en kijken of daar speling zit in dat gat. Ook al ziet de kap er niet beschadigd uit, er kunnen toch al haarscheurtjes in gekomen zijn. Is helaas zwak punt bij Kymco. Heb daar al veel ervaring mee.

had trouwens net pakking er weer tussen gedaan, maar niet geholpen
Post automatically merged:

Het beste kun je ook even de halve maan eruit halen. Dan pas kun je goed checken of je speling voelt tussen kap en rondsel.
Post automatically merged:

Nee, een RINGETJE tussen rondsel en kap, hoe moet ik dat dan beter uitleggen....

die grote zwarte ring?
 
Die plastic ring zit achter de halve maan. Ik heb het over het RONDSEL.


Schermopname (28).png

Ik heb het over dit ringetje hier links. Daarnaast zie je het kickstarter rondsel. Daar heb ik het de hele tijd over. Ook mbt die speling en smering.
 
Die plastic ring zit achter de halve maan. Ik heb het over het RONDSEL.


View attachment 57037

Ik heb het over dit ringetje hier links. Daarnaast zie je het kickstarter rondsel. Daar heb ik het de hele tijd over. Ook mbt die speling en smering.

oh die, die zit dus over de moer heen die op de vario zit zegmaar ja? Mijn defecte kickstarter werkte ook mijn elektrische start tegen dus heb nu even het rondsel uit de kickstart cap verwijderd.
 
Oh trouwens, wat ook nog kan is dat de aangrijp ring op je vario doordraait over de groeven! Heb ik ook een keer meegemaakt. Dat is niet te hopen. Want dan kan het aan de groeven van de as liggen.
Post automatically merged:

oh die, die zit dus over de moer heen die op de vario zit zegmaar ja? Mijn defecte kickstarter werkte ook mijn elektrische start tegen dus heb nu even het rondsel uit de kickstart cap verwijderd.

Nee je begrijpt me weer verkeerd. Lees goed please. Ik geef aan dat je het rondsel moet demonteren om dat ringetje te zien. Dat heeft dan toch niks te maken met de moer van je vario?
 
Oh trouwens, wat ook nog kan is dat de aangrijp ring op je vario doordraait over de groeven! Heb ik ook een keer meegemaakt. Dat is niet te hopen. Want dan kan het aan de groeven van de as liggen.
Post automatically merged:



Nee je begrijpt me weer verkeerd. Lees goed please. Ik geef aan dat je het rondsel moet demonteren om dat ringetje te zien. Dat heeft dan toch niks te maken met de moer van je vario?

Ja, maar dan zou hij de kickstarter ook niet kunnen blokkeren in dat geval toch?
Post automatically merged:

Oh wacht dat ringetje ja ik snap nu helemaal wat je bedoelt, die heb ik niet meer man. Lol kan het daar echt aan liggen tussen doordraaien en blokkeren?
 
Haha zie je. Zoals ik al zei, die wordt nog wel es vergeten. Niet zomaar een ringetje pakken, je moet echt dit onderdeel halen bij je kymco dealer. Onderdeel 90412-3K29-001.
Maar of dat het echt is? Dat weet ik ook niet zeker. Eigenlijk denk ik dat er meer aan de hand is. Misschien toch beter om dit even door de dealer te laten checken. Is geen grote reparatie (tenzij de kap haarscheurtjes heeft of de groeven op je as stuk zijn, dan wordt het een dure grap).
 
Oh trouwens, wat ook nog kan is dat de aangrijp ring op je vario doordraait over de groeven! Heb ik ook een keer meegemaakt. Dat is niet te hopen. Want dan kan het aan de groeven van de as liggen.
Post automatically merged:



Nee je begrijpt me weer verkeerd. Lees goed please. Ik geef aan dat je het rondsel moet demonteren om dat ringetje te zien. Dat heeft dan toch niks te maken met de moer van je vario?
Post automatically merged:

Haha zie je. Zoals ik al zei, die wordt nog wel es vergeten. Niet zomaar een ringetje pakken, je moet echt dit onderdeel halen bij je kymco dealer. Onderdeel 90412-3K29-001.
Maar of dat het echt is? Dat weet ik ook niet zeker. Eigenlijk denk ik dat er meer aan de hand is. Misschien toch beter om dit even door de dealer te laten checken. Is geen grote reparatie (tenzij de kap haarscheurtjes heeft of de groeven op je as stuk zijn, dan wordt het een dure grap).

kickstarter is eigenlijk nooit gebruikt en in nieuwstaat, aangezien de elektrische start werkt. Bij mijn maat werkt elektrisch niet, dus moet de kick weer gaan werken.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    239.9 KB · Views: 18
Extra raar dan ja. Ga je m'n smeer adviezen opvolgen? Exact zoals ik beschreef?

alles is al flink gesmeerd maat, mijn kickstarter was namelijk vorige week opnieuw in elkaar gezet door een scooter zaak. Lol, dat ringetje ga ik proberen te zoeken.
Post automatically merged:

Ik heb dus 2 verschillende setjes voor de kickstarter, alleen dan zonder de ringetjes. Dit was mijn andere halve maan die minder gesmeerd is. Die andere onderdelen zijn zwaar gesmeerd, was zelfde resultaat uiteraard zonder ring dan.
 
De speling al gecheckt van het rondsel? Je moet dan de halve maan eruit halen. Dan het rondsel terug in het gat en voelen of je speling hebt.
Post automatically merged:

Trouwens, als een scooter zaak dat ringetje niet heeft geplaatst, dan zijn het prutsers. Dan vertrouw ik de rest ook niet. Sorry, ik ben streng ;)
 
De speling al gecheckt van het rondsel? Je moet dan de halve maan eruit halen. Dan het rondsel terug in het gat en voelen of je speling hebt.
Post automatically merged:

Trouwens, als een scooter zaak dat ringetje niet heeft geplaatst, dan zijn het prutsers. Dan vertrouw ik de rest ook niet. Sorry, ik ben streng ;)

grote kans van wel, maar we gingen met zon ondergang mijn kap op die van mijn maat zetten. Mijn kick werkte perfect.
Post automatically merged:

De speling al gecheckt van het rondsel? Je moet dan de halve maan eruit halen. Dan het rondsel terug in het gat en voelen of je speling hebt.
Post automatically merged:

Trouwens, als een scooter zaak dat ringetje niet heeft geplaatst, dan zijn het prutsers. Dan vertrouw ik de rest ook niet. Sorry, ik ben streng ;)

geen speling, maar mis dan wel de ring nu dusja. #sadlife
Post automatically merged:

Op installatie videos van o.a Zandri zie je niemand die ring erop doen waar je zei
 
Last edited:
Back
Top