Kymco GY6 blijft maar arm lopen

Klepspeling staat op 0.05 mm zowel in- als uitlaat.
Naraku onbegrensde CDI zit erin.

Dingetje trekt lekker op en loopt soepel. :cool:
Maar waarom stopt hij bij 65 km/h terwijl ik geen overtoeren heb?

Ik heb ook een Kymco VP50 met originele 50cc, beetje meer lucht gegeven, sproeier 90 erin en onbegrensde CDI.
Dit apparaat loopt met gemak 75 km/h op de teller, hoe kan dit grote verschil met de 72cc Super 8 bestaan?
 
Kijk eens bij HBM punt nl

Post automatically merged:

Heb zelf die van hbm dacht dat het een prima ding is maar geeft bij al mn scooters 3 bar aan terwijl ik 99.9% zeker weet dat ze nog prima in orde zijn
(Lees btw meer slechte revieuws daarover)
 
Klepspeling staat op 0.05 mm zowel in- als uitlaat.
Naraku onbegrensde CDI zit erin.

Dingetje trekt lekker op en loopt soepel. :cool:
Maar waarom stopt hij bij 65 km/h terwijl ik geen overtoeren heb?

Ik heb ook een Kymco VP50 met originele 50cc, beetje meer lucht gegeven, sproeier 90 erin en onbegrensde CDI.
Dit apparaat loopt met gemak 75 km/h op de teller, hoe kan dit grote verschil met de 72cc Super 8 bestaan?
Dat is dus echt de vertanding Paul op de Agi16+ en super8. Ik heb de Malossi 16/57 gemonteerd, gaat harder maar wordt er qua overbrenging niet beter op. Alles slijt als de ziekte en die malossi maakt herrie
 
Bedankt voor je goede advies meneer Maups!

Maar hoe kan het zijn dat de motor niet gaat loeien als een kameel bij deze standaard korte overbrenging?
Je zou toch verwachten dat de motor nu meer power heeft en flink overtoeren gaat draaien na het uitlopen van de vario?
 
Dat is wel waar, er ligt best een versleten V-snaar op.. maar zou dat zoveel verschil maken in topsnelheid?
Wat betreft de uitlaat klepspeling: deze had ik op 0.10 staan, maar dat vond ik teveel ratelen. Als ik de speling geregeld controleer moet dat toch goed gaan?
 
Ja.
die snaar is toch echt van belang...
ik had een nieuwe erop gegooid en scooter (super8) ging 15kmp/u langzamer.
ik de snaren naast elkaar gelegd en de nieuwe is een goede cm korter.

maar dingen afstellen met versleten onderdelen schiet echt niet op.

met de uitlaat op .05 kan het zijn dat je uitlaatklep verbrand.. met 45 km/pu zal het wel loslopen
maar met flink getrap(70mk/pu) kan het nog wel eens erg heet worden allemaal.
en ik denk ook betere verbranding met .10 omdat ie meer tijd heeft om het mengsel de cilinder in te zuigen.

en ratelen bij een super8... bij mij heeft het geholpen door het vliegwiel strakker te draaien.
 
Veel dank voor je reactie!

Had je niet per ongeluk een andere lengte snaar gekocht? Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk dat een v-snaar uitrekt, vanwege de zeer sterke koordlagen in de rug van de snaar. Volgens mij slijt een snaar alleen aan de zijkanten door wrijving in de poelies.

Met 0.05 mm speling heb je een langere tijd de klep open dan met 0.10, toch?
Ik heb gisteren Chinees gehaald, altijd wel lekker, haha! Dat is een ritje van 12 km ofzo.. Toen ik daar aankwam (en daarna ook thuis) stonk de scooter naar verschroeide rubber of olie, lijkt me no good! Daarnaast kwam er een pruttelend geluid uit de uitlaatdemper. Alsof er oude olie aan het koken was.

Nu is de motor bij de vorige eigenaar wel in de soep gedraaid, dat wil zeggen heeft een vastloper gehad. Het draaiend gedeelte was nog in orde en ik heb er dus een nieuwe 72cc met nieuwe standaard kop op gezet.
Misschien zit er nog oude olieprut in de uitlaat die nu loeiheet wordt van de uitlaat gassen?

Of de Naraku cdi heeft teveel vóór ontsteking waardoor de motor heter wordt? Maar met de originele cdi trekt hij juist feller op (wel met meer geratel uit het blok).

Zou de motor mogelijk toch te heet lopen? Eventueel ook te arm met sproeier 85 erin (mede op advies van Maups)
 
ik had de snaar op scootermerk gekocht bij k parts.
de oude snaar was nog toppie maar ik weet niet hoelang die er al oplag dus daarom vervangen.
en nu dus weer terug erop. moet even exact dezelfde bestellen.

in het begin toen ik na t toeren thuis kwam tikte het blokje van de hitte en rook ie ook eigenaardig..
nu kan ik 50km rond crossen en ding ruikt niet raar en tikt niet bij het afkoelen.

ik heb de kleppen op 0.5 -.10 staan.. als ik ze op .05 zet dan word ie erg heet en gaat stinken.

vooral met een 72 cc MOET je de uitlaat op .10 zetten! ding word tering heet.
is ook erg slecht voor je olie.

stel eerst de kleppen eens opnieuw.
.10 in .10 uit

denk dat ie dan al een stuk beter vooruit komt!
 
Ik heb vandaag de kleppen op 0.10 mm speling gezet en test gereden, maar nog geen lange afstanden. De motor klinkt prima tot nu toe, ik merk eigenlijk geen verschil met deze waarden. Hopelijk blijft hij wel wat koeler nu!

Ik ga trouwens een koppeling van een Keeway scooter proberen op de Kymco. Gewoon om te kijken of de V-snaar dan hoger in de vario kan komen. Vandaag heb ik een nieuw originele snaar gekocht, maar ook hiermee loopt hij maximaal 65 km/h.

Ik wil graag het vermogen beter benutten door een grotere overbrenging te krijgen vanuit de vario aandrijving.
Ben benieuwd of het wat wordt.. :innocent:
 
Back
Top