Howto Kymco grandink 50 cc tweedehands met vastgeroeste Krukaslager en zuigerstang

rlie12

New Member
hallo ik heb tweehands een kymco grandink 50 cc gekocht met vastgeroeste Bendix krukaslagers en zuigerstang en ontbrekende contactsleutel defecte Stator Bobine ontsteking en korte omschrijving `start niet' alle vermelde onderdelen heb ik nagemeten dan wel vervangen ,maar of Electrisch of Kickstart de scooter wil nog niet starten heb wel in ieder geval vonk en compressie heeft iemand bruikbare tips ,ook heb ik wat speling in de connector plug van de CDI waardoor de CDI net niet voldoende contact maakt met de doorverbinding Bobine Ontsteking ,ik heb er inmiddels een flinke tyrap op gedaan zodat de plug in de CDI zeker voldoende contact moet maken en dit hoor je vervlogens duidelijk bij het starten ,je hoort de CDI een tak tak geluid maken en bij Bougie los massa test duidelijk een vonk creeren ,alle tips zijn welkom ,echter Electrisch starten doet ie nog niet

Last edited:
Advertisement - register to remove this

simsa

Active Member
Bougie wordt nat, komt er benzine naar de carburateur? Kun je testen door slang even los te koppelen en te starten. Volgende stap carburateur reinigen.

it's_A_Lex

Don't blame the messenger
Om het leesbaarder te maken kan je beter telegramstijl toepassen inplaats van alles achter elkaar te zetten. Dus een kopje met wat er aan de hand was, wat je heb gedaan en vervangen.

Je heb een vonk, goed
Je heb compressie, ik neem aan gemeten, dus ook goed

Dingen om na te kijken:
-Krijgt de carberateur benzine?
-Wordt de bougie vochtig/nat?
-Is de timing van de vonk goed gesteld?

Advertisement - register to remove this