Kymco Grand dink 50 gooit benzine uit luchtfilter tijdens rijden

dinkytoy

New Member
Yoo allemaal

Mijn Kymco Grand dink 50 met onderliggende tank (1 keer trappen lopen) gooit tijdens het rijden de benzine uit het luchtfilter dit doet die een paar honderd meter en dan valt die uit en krijg hem ook niet meer aan.
Na 5 mintuen wachten trap ik 1 keer start meteen en uiteraard na paar honderd meter valt die weer uit.
Ik heb alles schoongemaakt carb, pompje, filters maar helaas zonder succes :(
Wel heb ik het olie tankje eraf gehaald zodat ik zelf kan mengen misschien dat ik daar iets fout doe? (suggesties zijn welkom)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

gr dinkytoy
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt wel of je carb. Vlotter niet goed is. Als die niet werkt zal de carburateur de benzine door laten stromen naar wat in dit geval je lucht filter is.

Carb. Raakt dan leeg en dus valt die uit. Dan in rust tijd vult de carb zich weer met benzine, slaat aan, en raakt dan weer leeg.

Is een mogelijkheid.
 
Lijkt wel of je carb. Vlotter niet goed is. Als die niet werkt zal de carburateur de benzine door laten stromen naar wat in dit geval je lucht filter is.

Carb. Raakt dan leeg en dus valt die uit. Dan in rust tijd vult de carb zich weer met benzine, slaat aan, en raakt dan weer leeg.

Is een mogelijkheid.
Is een scooter met onderliggende tank dus dan zou die geen benzine aanzuigen als de scooter niet loopt toch?
Dus als de scooter niet loopt dan vult de vlotterbak ook niet
 
Is dit de 2-takt of de 4-takt?

kan inderdaad de vlotter zijn die blijft hangen of een lekkende vlotternaald, de vlotterkamer wordt dan te vol en stroomt over in de venturi van de carburateur.
Er komt dan brandstof uit de inlaat van de carb. en bovendien verzuipt de scooter omdat de vloeibare benzine ook via de uitlaat van de carb. vaak richting cilinder stroomt.

Indien het een 2-takt betreft zou ik ook even de membraan nakijken.
 
Hij valt rijdend uit. stottert niet dat hij geen benzine heeft maar hij krijgt dan te veel.
Na het uilekken van de overtollige benzine start hij gewoon weer.
Paar 100 meter zelfde geval en luchtfilter weer vol met benzine.
Stotteren is juist te veel benzine. Smoren is te weinig. Je bericht is niet heel erg duidelijk. Stottert hij nu of niet?
 
Is dit de 2-takt of de 4-takt?

kan inderdaad de vlotter zijn die blijft hangen of een lekkende vlotternaald, de vlotterkamer wordt dan te vol en stroomt over in de venturi van de carburateur.
Er komt dan brandstof uit de inlaat van de carb. en bovendien verzuipt de scooter omdat de vloeibare benzine ook via de uitlaat van de carb. vaak richting cilinder stroomt.

Indien het een 2-takt betreft zou ik ook even de membraan nakijken.
hee thanks het is een 2 tact ik ga hier vandaag naar kijken ihou jullie op de hoogte
 
Back
Top