Kymco en Sym zelfde motorblok?

  • Thread starter Deleted member 68514
  • Start date
D

Deleted member 68514

Guest
Heeft een Kymco people S uit 2012 hetzelfde blok als een Sym Orbit 2 2014?
4 takt,
Ik heb t idee van wel. En aangezien ik mogelijk goedkoop aan zo'n Kymco kan komen is dat mijn vraag.
Het meest opvallende verschil is wel de koeling, Kymco is vloeistof gekoeld. En de Orbit lucht gekoeld.

Maar veel onderdelen die ik heb gekocht waren altijd passende voor beiden.
 
Advertisement - register to remove this

Ik geef een snelle gok dat die Kymco op een GY6 loopt, daar lopen de meeste Kymco's op. Ik kan alleen niks vinden van een watergekoelde Kymco People S. Zo ver ik kan vinden loopt die Kymco ook op het welbekende GY6-139QMA/B blok dat in zowat elke Kymco viertakt zit sinds half jaren 2000.

Zo op het oog lijkt de Sym Orbit 2 op een ander blok te lopen, maar ik zie er ook sommige tussen die toch een GY6 lijken te hebben.

Mogelijk dat de Orbit 2 zowel met een GY6 als met een ander blok verkocht is?



Zo lang beide op die GY6-139QMA/B lopen dan kan je de onderdelen zo overzetten, bijna alle scooters met een GY6 zijn in de techniek bijna identiek. Je moet alleen even opletten of je te maken hebt met een model met een elektrische carburateur of eentje met een ouderwetse volledig mechanische carburateur.
 
Ik geef een snelle gok dat die Kymco op een GY6 loopt, daar lopen de meeste Kymco's op. Ik kan alleen niks vinden van een watergekoelde Kymco People S. Zo ver ik kan vinden loopt die Kymco ook op het welbekende GY6-139QMA/B blok dat in zowat elke Kymco viertakt zit sinds half jaren 2000.

Zo op het oog lijkt de Sym Orbit 2 op een ander blok te lopen, maar ik zie er ook sommige tussen die toch een GY6 lijken te hebben.

Mogelijk dat de Orbit 2 zowel met een GY6 als met een ander blok verkocht is?



Zo lang beide op die GY6-139QMA/B lopen dan kan je de onderdelen zo overzetten, bijna alle scooters met een GY6 zijn in de techniek bijna identiek. Je moet alleen even opletten of je te maken hebt met een model met een elektrische carburateur of eentje met een ouderwetse volledig mechanische carburateur.
Idd veel onderdelen komen overeen. Vario, CDI, en ik heb in mijn Orbit 2 uit 2014 ook een gy6 blok. Als ik de variateur zie van zo'n blok is identiek aan de mijne.
 
Komen mijn berichten niet aan @brambiggelaar?
Manuel, om mysterieuze wijze verdwijnen ze bij een bepaald topic bij mij ook.
Ik probeer het nogmaals.

O ja, ik heb rondgekeken en ben redelijk overtuigd dat mijn blok ook met een speedfight 2 of 3, overeen komt.
Ik heb die 2 bulten voor op mijn blok om de kleppen te stellen...(?)

Ik kwam op zoek naar een donor blok een compleet nieuw Chinees (natuurlijk) blok tegen voor €300,-.
Aangezien voor mijn blok (gy6) de krukas compleet al dikke €120,- is zal dat de slechte versie zijn vh Sym blok.

Nb ik weet niet of het een Sym blok was.
 
Last edited by a moderator:
Nou wel 12 inch, maar voor mijn Sym Orbit 2 blok is de krukas€120,-
Screenshot_20200303-154011.png
300,-
Hahaha.
Ff serieus hè, zijn er scooters die dit blok hebben?
Kan toch niet?
 
Dit is een sym blok:

IMG_4515.jpg



De bovenste is een chinees.

Je wilt niet eens weten wat een nieuw piaggio 4t 2valve blok kost? Rond de 1200 a 1500 euro. En het rechter carter kan je niet eens los bestellen.
 
Dit is een sym blok:

IMG_4515.jpg



De bovenste is een chinees.

Je wilt niet eens weten wat een nieuw piaggio 4t 2valve blok kost? Rond de 1200 a 1500 euro. En het rechter carter kan je niet eens los bestellen.
Screenshot_20200303-160220.pngScreenshot_20200303-150205.png
Die hierboven is dezelfde EurokitScreenshot_20200303-150219.png en vd andere kant
 
View attachment 52883View attachment 52884
Die hierboven is dezelfde EurokitView attachment 52885 en vd andere kant
Maar deze is ook een Sym, staat er net op, maar ik kan hem niet identificeren. De onderste. Ik zoek alleen luchtfilter en zo'n dingen. Mijn blok blijft mijn blok.
Maar luchtfilter compleet nieuw is al 70eu. Is vaak duurder dan een vastgelopen blok.

Een krukas koop ik nieuw. Daar begin ik niet 2e hands aan. Maar een kickstarter en zo.. waarom niet?20200304_190151.png
 
Als je een blok voor een kymco zoekt. Kan die chinees denk ik wel onder.. Maar eigenlijk wil je liever het originele kymco blok eronder hebben.. Kwaliteit is een stuk beter dan het chinese spul. Je moet dan wel het 12 inch blok hebben.. Die op de fotos hier boven is het 10inch blok.
 
Als je een blok voor een kymco zoekt. Kan die chinees denk ik wel onder.. Maar eigenlijk wil je liever het originele kymco blok eronder hebben.. Kwaliteit is een stuk beter dan het chinese spul. Je moet dan wel het 12 inch blok hebben.. Die op de fotos hier boven is het 10inch blok.
Nee ik zoek wat onderdelen zoals de kickstarter, claxon, mijn blok is t goede Sym blok.
Dat zal nooit veranderen.
Sommige onderdelen zijn goed 2e hands, andere zoals krukas gewoon origineel Sym nieuw.
En ik laat alles doen.
Ben wat onderdelen aan t zoeken, maar ik koop niks meer via marktplaats.
Ik ga dan liever naar een scooter onderdelen zaak de parts halen die goed zijn.

Marktplaats is een indicatie.
En dit blok zag er redelijk uit, en loopt ook nog, maar die 2 inch verschil maakt de onderdelen niet meer geschikt.
 
Back
Top