kymco elektrische start probleem

hoi allemaal ik zit nu met een probleempje nou heb ik een kymco agility 50 alleen de elektrische start klinkt zwak en soms valt ie een beetje weg. accu is nog goed 12.3v op de multimeter. bougie omwisselen doet ook niks anders. kan het iets te maken hebben met de startmotor of de zuigveren? wat dan ook ik hoor graag wat het kan zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Ga eerst eens meten tijdens het starten en hier de waarde posten , en ik denk dat het de bedoeling is dat jij zelf een filmpje plaatst tijdens het starten. Ook kan je om te proberen , met startkabels en een 12v accu eraan om te kijken of hij dan wel goed start.
 
Zitten de accuklemmen goed aangedraaid en maken deze goed contact (geen oxide vorming).

Een accu kan best wel een acceptabele waarde kwa spanning hebben, vooral als je hem pas geladen hebt of met de scooter gereden hebt.
Echter als de accu al wat ouder is of hij heeft langere tijd met een te lage spanning stil gestaan, verliest deze aan capaciteit en is nadat hij geladen is ook binnen "no time" weer leeg
De spanning mag tijdens het starten zeker niet lager gaan dan ongeveer 10,8 Volt.
 
Een net opgeladen accu kan op de multimeter ruim 12,5 volt aangeven, maar tijdens het contact aanzetten al onder de 12 volt komen en tijdens het starten inkakken tot onder de 10 volt.
Dan is de accu dood.
 
Back
Top