Kymco elektrische start / luchtfilter

superr8

New Member
Hi iedereen!

Ik heb wat vragen waar ik niet uit kom over mijn brommer, hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.
Het betreft een Kymco super 8 uit 2009.

Elektrisch starten van de brommer gaat niet soepel ondanks dat de accu 12,7 volt geeft, bekabeling goed is en de startmotor brand nieuw. Nu heb ik gemerkt dat de tandwielen waarop de bendix de kracht moet overgeven niet bewegen als ik het wiel handmatig draai. Ik weet niet of dit zo hoort? Of zit het anders in elkaar. Als ik het wiel draai naar een andere positie start hij soms wel in één keer...

Onlangs heb ik mijn luchtfilter vervangen, alleen met het nieuwe luchtfilter ( zelfde aantal lamellen) komt er te weinig lucht binnen en verlies ik vermogen. Het zou een A kwaliteit luchtfilter moeten zijn maar hij verzuipt enkel mijn motor. Enig idee hoe dit kan?

Mijn kilometerstand is op 9999,9 vastgelopen, mooi getal maar ik heb liever dat ik het juiste aantal weet :p. Is er een easy way om deze weer te laten lopen?

Bijgevoegd de foto's van de startmotor + het tandwiel waarop deze aansluit.

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • startmotor.jpg
    startmotor.jpg
    220.4 KB · Views: 13
  • aansluiting startmotor.jpg
    aansluiting startmotor.jpg
    237.1 KB · Views: 13
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je wiel is in stilstand losgekoppeld van je aandrijving en het klopt dus dat die niet meedraait, anders zou je niet kunnen lopen met een scooter.

Maar draait de startmotor niet rond of draait ie heel snel alsof ie vrij loopt ?
Indien het laatste koop een nieuwe bendix.

Is het nieuwe luchtfilter element een originele of imitatie ?
Of per ongeluk met monteren de lucht ingang van de luchtfilterbox geblokkeerd zodat er minder lucht in de box kan komen ?

Dan je kilometerteller...
Normaal zou ik zeggen controleer de kabel of ie niet dol draait maar wegens deze aparte kilometer stand zou ik eerder denken dat je teller zelf vast is gelopen.
Even nader onderzoeken dus.
 
Bedankt voor de snelle reactie!

Als de startmotor hem niet pakt dan lijkt het alsof die inderdaad vrij loopt, hoge toeren en geen resultaat. Maar al draai ik het wiel een paar keer wilt die hem nog wel eens goed pakken.
Ik weet niet zeker of de bendix bij de super 8 los te krijgen is of dat deze in de startmotor verwerkt zit. Ik kan hem niet vinden namelijk.

Ik denk dat het luchtfilter een slechte imitatie is, met het oude filter loopt de die weer prima.
 
Ik zou eerst een testen of dat de startmotor zo werkt als hij niet gemonteerd is.. Wel even de startmotor op het metaal van de motor leggen, want die dient als massa.. En dan kijken of hij het doet.. Dan ook even het kabelboompje naar de startmotor even voelen of dat deze niet te warm word..

Ik heb in het verleden ook eens een slechte nieuwe startmotor gekocht.. Hij wilde niet rond draaien.. Zowel de startmotor en kabelboompje werden gloeiend heet. Dus dan op een of andere manier is de statormotor dan misschien niet goed. Maar goed zoals er ook al gezegd is, de bendix kan ook al zwaar versleten zijn, dat gaat bij die china dingen vrij hard. En die zijn ook niet van zo`n hele goede kwaliteit.
 
Ik zou eerst een testen of dat de startmotor zo werkt als hij niet gemonteerd is.. Wel even de startmotor op het metaal van de motor leggen, want die dient als massa.. En dan kijken of hij het doet.. Dan ook even het kabelboompje naar de startmotor even voelen of dat deze niet te warm word..

Ik heb in het verleden ook eens een slechte nieuwe startmotor gekocht.. Hij wilde niet rond draaien.. Zowel de startmotor en kabelboompje werden gloeiend heet. Dus dan op een of andere manier is de statormotor dan misschien niet goed. Maar goed zoals er ook al gezegd is, de bendix kan ook al zwaar versleten zijn, dat gaat bij die china dingen vrij hard. En die zijn ook niet van zo`n hele goede kwaliteit.

Ik denk niet dat het de startmotor is, heb twee start motoren gebruikt om te testen en beide geven het zelfde resultaat. Namelijk hoge toeren en met wat geluk ( en vaak gas erbij) willen ze met moeite aanslaan. Na een stuk rijden wil het beter gaan.
Accu is ook in orde dus ik denk dat er wat mis gaat met het overbrengen van de kracht.
 
Back
Top