MattijsSnepvangers
New Member
Gegroet allen,
Mijn vrouw heeft een tweedehands DJ gekocht die lang stil heeft gestaan, was van een oud vrouwtje. Hij was rijklaar toen we hem gingen halen maar hij heeft eigenlijk vanaf het begin al kuren: zodra het blok een beetjeopgewarmd is, verzuipt hij zodra de toeren terug lopen. Daarna blijkt de bougie nat te zijn met (denk ik) hoofdzakelijk olie...
Ik heb alle leidingen, benzinetank, luchtfilter en carburateur schoongemaakt, prop uit de luchtfilter en spruitstuk verwijderd, draadboom nagemeten, vonk getest (niet gemeten), "koudere" bougie (NGK BR7HS ipv BR8HS), ontstoorweerstand gemeten(4,5kilo ohm) en begin zonder opties te geraken...
Kreng heeft pas 16000km op de teller staan en is van 2005.
Ik heb al veel geleerd door te lezen, maar de oplossing hiervoor kon ik niet verder vinden. Mijn excuses als ik blijkbaar toch niet goed gezocht heb.
P. S. Naar mijn weten zijn praktisch alle onderdelen origineel.
Mijn vrouw heeft een tweedehands DJ gekocht die lang stil heeft gestaan, was van een oud vrouwtje. Hij was rijklaar toen we hem gingen halen maar hij heeft eigenlijk vanaf het begin al kuren: zodra het blok een beetjeopgewarmd is, verzuipt hij zodra de toeren terug lopen. Daarna blijkt de bougie nat te zijn met (denk ik) hoofdzakelijk olie...
Ik heb alle leidingen, benzinetank, luchtfilter en carburateur schoongemaakt, prop uit de luchtfilter en spruitstuk verwijderd, draadboom nagemeten, vonk getest (niet gemeten), "koudere" bougie (NGK BR7HS ipv BR8HS), ontstoorweerstand gemeten(4,5kilo ohm) en begin zonder opties te geraken...
Kreng heeft pas 16000km op de teller staan en is van 2005.
Ik heb al veel geleerd door te lezen, maar de oplossing hiervoor kon ik niet verder vinden. Mijn excuses als ik blijkbaar toch niet goed gezocht heb.
P. S. Naar mijn weten zijn praktisch alle onderdelen origineel.
Last edited: