Kymco DJ start niet, vonkt wel, krijgt benzine

merlijnvdaa

New Member
Hallo, ik had een tijdje geleden een Kymco DJ op marktplaats overgekocht en deze moest nog ingereden worden. Uiteindelijk kreeg ik een warmloper met deze scooter na een redelijke tijd en toen besloot ik om gelijk alles aan te passen.

Ik had dezelfde cilinder nieuw gekocht (polini gietijzer sport 70) en had deze er opgemonteerd.
Ik had ook een Naraku inlaatset met 19mm carb gehaald.

Echter toen ik hem wou starten lukte dit niet. De scooter vonkt, krijgt benzine en volgensmij komt het ook niet door valse lucht.

Kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, ik had een tijdje geleden een Kymco DJ op marktplaats overgekocht en deze moest nog ingereden worden. Uiteindelijk kreeg ik een warmloper met deze scooter na een redelijke tijd en toen besloot ik om gelijk alles aan te passen.

Ik had dezelfde cilinder nieuw gekocht (polini gietijzer sport 70) en had deze er opgemonteerd.
Ik had ook een Naraku inlaatset met 19mm carb gehaald.

Echter toen ik hem wou starten lukte dit niet. De scooter vonkt, krijgt benzine en volgensmij komt het ook niet door valse lucht.

Kan iemand mij helpen?
Als je 100 procent zeker weet dat die vonkt en Benzine krijgt. Heb je geen compressie genoeg.
 
Misschien krijgt hij wel te veel benzine.
Welke sproeiers heb je in de nieuwe carburateur en hoever heb je de mengselschroef uitgedraaid?
 
Misschien krijgt hij wel te veel benzine.
Welke sproeiers heb je in de nieuwe carburateur en hoever heb je de mengselschroef uitgedraaid?
ik weet niet welke sproeier in een 19mm naraku carb zit en heb er nog niet mee gekloot nee.

Alleen ik probeerde hem net weer te starten en er komt elke keer een knal uit de uitlaat dus miss is het een ontstekingsprobleem? Maar dat weet ik niet zeker
 
Alleen ik probeerde hem net weer te starten en er komt elke keer een knal uit de uitlaat dus miss is het een ontstekingsprobleem? Maar dat weet ik niet zeker
Kan ook (teveel aan) brandstof zijn, die in de uitlaat ontvlamd.
Of ontsteking werkt niet zoals t moet.

Maar als je niet weet hoe met bijv. Sproeier om te gaan, lijkt het het beste om iemand met ervaring erbij te halen, en die er zelf naar te laten kijken.

Via hier is het lastiger om een goede diagnose te stellen...
 
ik weet niet welke sproeier in een 19mm naraku carb zit en heb er nog niet mee gekloot nee.
Dus jij gaat ervan uit dat het Chineesje die deze carburateur in elkaar heeft geschroefd, wist dat jij @merlijnvdaa een Kymco DJ hebt met een gietijzeren polini sport 70cc cilinder en hij daar al de optimale sproeiers in heeft geschroefd en al gelijk de carburateur juist heeft ingesteld? :rolleyes:
 
draai eerst eens de hoofdsproeier er uit , en geef het getal eens door wat er opstaat.
Sorry maar zo`n Naraku Carburateur is nou ook niet echt Fantastisch .
Tevens wat is je luchtfilter ?
Is het een standaard luchtfilter ... of zit er een Pouawhh Filter op,
 
Dus jij gaat ervan uit dat het Chineesje die deze carburateur in elkaar heeft geschroefd, wist dat jij @merlijnvdaa een Kymco DJ hebt met een gietijzeren polini sport 70cc cilinder en hij daar al de optimale sproeiers in heeft geschroefd en al gelijk de carburateur juist heeft ingesteld? :rolleyes:
Zou ik ook gewoon verwachten!Wel slecht hoor dat als ik bijvoorbeeld nu een topic maak met men lingben speedy doet het niet dat jullie niet even in jullie glazen bol kijken! Kunnen jullie best wel ff doen!
 
Dus jij gaat ervan uit dat het Chineesje die deze carburateur in elkaar heeft geschroefd, wist dat jij @merlijnvdaa een Kymco DJ hebt met een gietijzeren polini sport 70cc cilinder en hij daar al de optimale sproeiers in heeft geschroefd en al gelijk de carburateur juist heeft ingesteld? :rolleyes:
Naraku is geen Chinees merk , dit is de beschrijving van de website van Naraku :
´ NARAKU is a professional supplier of motorcycle parts from Taiwan. We sell various motorcycle parts, scooter parts and accessories more than 10 years. ´

Ik denk zelf dat als de topic maker niet eens weet welke sproeier er in zijn 19 mm carb moet zitten en denkt dat de sproeier die er in zit de juiste maat is , dat de sproeier gewoon te groot is. Natte bougie, ploffen uit de uitlaat , niet starten.
 
Last edited:
Topicstarter moet gewoon beter Info geven , info waar wij iets mee kunnen ,
Eerst FF beter inlezen op het Forum , dan kom je al het 1 en ander te weten .
Zal wel een Paniek aanval zijn , zo van ... ow ... mijn Scooter doet het niet .. FF een Forum zoeken , en daar krijg ik gelijk de oplossing .
Helaas werkt het zo niet .
 
Topicstarter moet gewoon beter Info geven , info waar wij iets mee kunnen ,
Eerst FF beter inlezen op het Forum , dan kom je al het 1 en ander te weten .
Zal wel een Paniek aanval zijn , zo van ... ow ... mijn Scooter doet het niet .. FF een Forum zoeken , en daar krijg ik gelijk de oplossing .
Helaas werkt het zo niet .
Paniek en sleutelen aan scooters zijn 2 tegenstrijdige taferelen wat nooit goed samen kan gaan.
Kennis en ervaring zijn een must om de paniekaanvallen te voorkomen en het rond smijten van onderdelen en gereedschap uit frustraties te voorkomen.
 
Last edited:
Topicstarter moet gewoon beter Info geven , info waar wij iets mee kunnen ,
Eerst FF beter inlezen op het Forum , dan kom je al het 1 en ander te weten .
Zal wel een Paniek aanval zijn , zo van ... ow ... mijn Scooter doet het niet .. FF een Forum zoeken , en daar krijg ik gelijk de oplossing .
Helaas werkt het zo niet .
Mijn reactie is natuurlijk een geintje
;)
 
Last edited:
Back
Top