Kymco dj, Sproeier + rollen inrijden 70cc gisha

Max1193

Well-Known Member
Hallo, eindelijk is het zover heb een 70cc polini gisha onder m'n kymco dj.
Nu vroeg ik me echter af, hoe weet ik dat m'n sproeier niet te klein is en de rollen niet te zwaar?
Zoals het nu is:
sproeier 94
Rollen 6.9 en 8.4 gram gemixt (7.65gr)
Trekveren Standaard.
Standaard uitlaat
12mm std carburateur
polini speedcontrol vario (icm std gradenplaat)

Aangezien je met inrijden niet vol gas moet gaan rijden en optrekken is sproeier en rollen afstellen wat moeilijker.
Een gisha draaid ongeveer evenveel toeren als je std cilinder dus kan ik op gehoor de rollen zo goed zetten?
PS heb een 50ml inrij olie in m'n tank zitten (stond op het flesje 50ml voor 4L benzine) en een scheut olie aangezien de oliepomp nog moet ontluchten.
Bedankt alvast!

Heb het blok bij m'n dealer in elkaar laten zetten en ook m'n remsegmenten laten vervangen voor malossi MHR segmenten.
Nu piept er alleen iets bij m'n vertanding? Weet niet zeker of het m'n vertanding wel is want het is een hele hoge piep, als ik aan m'n koppelingshuis draai hoor je hem in "slagen" piep-piep.
Dit was al voordat ik de motor heb laten draaien, alleen mijn dealer is dinsdag pas weer open en wil wel graag rijden, heb hem zelfs veel nodig dinsdag.
 
Advertisement - register to remove this

je kunt gewoon kort volgas optrekken hoor , is zelfs beter , anders krijg je alleen maar onverbrand mengsel e.d.

94 is vrij groot met de std uitlaat , ik reed met 90 zover ik nog weet.

maar als ie zo goed rijdt eerst inrijden , als ie echt te arm staat kun je dat wel aan de bougie aflezen.

rollen afstellen gewoon op toerental , dus wanneer de scooter goed rijdt zonder een dip en niet teveel toeren is het goed.

de oliepomp ontlucht vrij snel , gewoon stationair laten lopen met het slangetje van de carburateur of spruitstuk af ,en af en toe gas geven ,dan zie je vanzelf olie eruit komen.

verder zou ik niet op de pomp rijden , olie bij de tank in gooien is waardeloos , beter meng je een groot vat van tevoren.

ik zou gewoon met goeie olie 1:50 mengen.

heel simpel , 1000 (1 Liter) delen door het getal waarmee je wilt rijden , dus in dit geval 1:50 is dus 1000 : 50 = 20 , dat is dus 20 ML wat er per liter benzine bij moet , heb je dan 4 liter moet je dus 80ML bij de benzine doen..

zo simpel is het..
 
Hij start goed in een keer en loopt goed dus de sproeier zal we oke zijn, tevens heb ik niet het idee dat hij niet te veel of te weinig toeren maakt.
Met de oliepomp, voldoen die dan niet meer goed met een 70cc?
Wat ik dus beter kan doen is afsluiten en met goeie olie rijden?
20ml/L mengen.
 
ik zou liever mengsmering tanken met 70cc , maar dan niet die pomprommel maar goeie olie zelf mengen , en dat dan 1:50 , dus 20ml PER liter benzine , zou je met een snelle uitlaat gaan rijden zou ik 1:40 gaan mengen.

Meer olie is overigens niet perse beter , het kan zelfs problemen veroorzaken als je teveel gebruikt.

de standaard oliepomp geeft iets minder dan 1:50 , IMO dus een beetje weinig , met standaard uitlaat wil het mischien net wel , of niet.. en dat laatste wil je denk ik niet ;)
 
Oke, dan ga ik dat doen, hoe doe je dat afsluiten dan? Gewoon die aandrijving op je krukas eraf halen en dan weer terug doen zonder die stang en de aansluitingen dicht doen?

Heb vandaag even gas vol open gedraaid en toen hield hij beetje in, duid dit op te arm of te rijk? Draaide het gas snel weer dicht en ben beetje spelend met half verder gereden. Heb niet op de teller gekeken of hij echt in snelheid terugnam maar het voelde wel een beetje appart.
 
Back
Top