Bassievrucht
Active Member
Ik heb een Kymco DJ refined uit 2001 gekocht, met het doel er een wheelie/meeting scooter van te maken, nu heb ik er 70cc op gezet met een 17,5mm carburateur (sproeier 98) en een powerfilter (het boeit me allemaal niet zo of het goed is of niet, zit er vooral op voor het geluid) en ook nog een tecnigas next R uitlaatje, en hij trekt wheelies als een malle.
Maar hier komt het ding, de bougie is koffiebruin en de scooter trekt mooi door naar de top snelheid zonder bwoap of rare geluiden, maar zodra de scooter op de 55kmpu komt gaat deze stotteren en wil deze met geen enkele mogelijkheid harder, grotere sproeier, kleinere sproeier, het maakt niks uit. De snaar komt helemaal bovenin de poulies dus daar kan het niet aan liggen. Dit is natuurlijk niet heel gunstig op de meetings waar ik kom omdat er daar heel vaak harder dan 55 gereden word, meestal riching de 60/65, dus dan kan ik amper meerijden.
Ik ken een paar mensen waarvan hun DJ makkelijk de 90 haalde, dus het lijkt mij heel raar dat die met de huidige setup maar 55 gaat.
Ik heb dus even zitten speuren op het internet en zag dat er een CDI begrenzer in de "nieuwere" kymco's zat, maar ik kan hier ook niet zo heel veel over vinden. Moet ik nu een ontgrensde cdi kopen of kan ik deze zelf evt ongrenzen, indien deze begrensd is natuurlijk. Het gaat over een 2 stekkerige CDI
Maar hier komt het ding, de bougie is koffiebruin en de scooter trekt mooi door naar de top snelheid zonder bwoap of rare geluiden, maar zodra de scooter op de 55kmpu komt gaat deze stotteren en wil deze met geen enkele mogelijkheid harder, grotere sproeier, kleinere sproeier, het maakt niks uit. De snaar komt helemaal bovenin de poulies dus daar kan het niet aan liggen. Dit is natuurlijk niet heel gunstig op de meetings waar ik kom omdat er daar heel vaak harder dan 55 gereden word, meestal riching de 60/65, dus dan kan ik amper meerijden.
Ik ken een paar mensen waarvan hun DJ makkelijk de 90 haalde, dus het lijkt mij heel raar dat die met de huidige setup maar 55 gaat.
Ik heb dus even zitten speuren op het internet en zag dat er een CDI begrenzer in de "nieuwere" kymco's zat, maar ik kan hier ook niet zo heel veel over vinden. Moet ik nu een ontgrensde cdi kopen of kan ik deze zelf evt ongrenzen, indien deze begrensd is natuurlijk. Het gaat over een 2 stekkerige CDI
Last edited: