Gissa 0527

New Member
Hallo,

ik ben een samenstelling aan het maken tussen een Peugeot rapido en een kymco dj. Nu heb ik een kymco dj blok onder mijn rapido frame met een 70cc malossi sport gietijzer cilinder een malossi koppeling gele drukveer standaard trekveren, rollen zijn 6,9 uit mn hoofd. Buiten dat heb ik een v8 uitlaat zonder proppen. Nu heb ik sproeier 94 standaard carburateur er in zitten en de bougie is oranje/bruinig maar nog niet koffie bruin.

Nou is mijn vraag. Hij trekt als een malle (kleine autowheelie) maar rond de 40 kmh komt heeft ie een enorme dip en trekt ie m door tot de 69 gps. Dan krijgt hij voor mijn gevoel niet genoeg benzine of iets in die trant. Hij trekt vol gas verder en dan weer terug en dat om en om. Als ik vertraag in snelheid moet ik gas helemaal los laten voor een paar seconden voordat ik weer gas bij geef anders dan klinkt het alsof hij te weinig krijgt (geluid als een brommer verzuipt).

Die dip ga ik later nog aan werken met afstelling maar eerst het benzine raadsel oplossen.

Mijn idee is dat hij de vlotterbak leegtrekt aangezien hij alleen weer iets wilt doen als ik mijn gas helemaal terughoud voor een paar seconden. maar ik kan er naast zitten.

Moet ik grotere sproeiers kopen?

Kan ik 70cc setup op originele 12mm carb rijden of is dat te klein?

Of is mijn carburateur simpelweg te klein en moet ik kijken naar een 17,5 mm (waarvan dat vervangend spruitstuk en het meegeleverde siliconen tussenstuk kut zijn)

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt als een te slappe drukveer. Probeer eens een witte malossi drukveer.

Een 70 cilinder op een DJ is iets wat wij vroeger ook monteerde (gietijzer polini). Omdat het nooit een hoogtoerig racemonster wordt ging dat eigenlijk prima met een originele carburateur. Dit was dan wel met een origineel onbegrensde uitlaat.
 
Back
Top