This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kymco dj Malossi blok, mening+advies.

Max1193

Well-Known Member
Ik had laatst een post neergezet met vragen over het opvoeren van mijn kymco dj.
Nu kwam ik op marktplaats een "Malossi blok" tegen. Als ik deze koop ben ik goedkoper uit als dat ik mijn eigen blok aanpas.
Nu was mijn vraag:
- Wat geven jullie als advies prijs, ik dacht zelf 300 euro.
- Heeft mijn Dj ook verstevigingsstangen op het frame nodig (zie ik wel is, vanaf de zijkant naar de stuurstang).
- Als je normaal rijd (niet vol gas over het fietspad buiten bebouwde kom enzo.. ik rijd zelf vind ik heel netjes: volgafstand, remmen voor fietsers, geen gevaarlijke inhaalacties, alleen in de polder rechte weg vol gas.) Rijd je jezelf dan niet dood met zo'n setup op een kymco dj.
- eventuele opmerkingen tips..

@melf50 als je dit ziet: hoe zal dit lopen tov het blok uit mijn vorige post

Bedankt!
 
een malossi blok bestaat niet..

en bovendien is het niet verstandig om andermans ellende over te kopen , wie weet wat er in zit...

zoiets verkoop je niet voor zo'n prijs ,en er zit alleen maar een malossi cilinder op ongeveer , maar zowieso is dit niks voor op straat..


verder , die stangen zijn absoluut niet nodig..
 
nee dat weet ik, het is gewoon een kymco dj blok.
Heb mail contact gehad en is mij verteld dat de basisafstelling sproeier er is en dat er één testrit mee gemaakt is.
Uit zijn hyvesprofiel en mailadres kan ik afleiden dat hij wegenwachter is (motorische kennis).
Hij verkoopt het blok wegens stoppen van de hobby.
Maar je zou dit dus eigenlijk afraden.
Het komt wel vertrouwd op mij over.. maar het lijkt jou zelf niets?
Een van de twee setups, die uit me vorige topic of deze is bedoelt voor een project voor school.
 
als je dat blok koopt en je draait thuis de cilinder eraf zal de wand er wel uitliggen, geen goeie aankoop dus. en dat iemand bij de wegenwacht zit zegt niks over hoe hij met z'n brommer omgaat...
 
ben zelf automonteur en 2 collega's van me weten er ook genoeg van (3 van de 7 dus) dus dat is een conclusie van kus me kloten.

en
blok zal idd wel gaar wezen en is veel te hoogtoerig voor straat en slijt heel snel
 
Ja, daarom bestaan er aparte opleidingen voor auto en brommers... Lekker kort door de bocht :L @ papkar
 
ben zelf automonteur en 2 collega's van me weten er ook genoeg van (3 van de 7 dus) dus dat is een conclusie van kus me kloten.

en
blok zal idd wel gaar wezen en is veel te hoogtoerig voor straat en slijt heel snel

ik ken een heleboel automonteurs..

en heb zelf ook voor zo'n 2 jaar in de auto's gewerkt , automonteurs zijn in de regel gewoon te lomp omdat auto's ook veel lomper zijn..

en aangezien ik de meesten ook ken met brommers weet ik dat ze vaak ook lomp aan scooters werken..

en nog sterker , een heleboel bromfietsmonteurs zijn zelfs lomp..

oh ja , en de meeste automonteurs DENKEN dat ze verstand van brommers hebben :X
 
Last edited:
Ik ben een beetje van me plan af denk ik..
- Verbruik (1/10 ofzo, +- om de 40km aan de pomp)
- Slijtage (veel nieuwe zuigertjes)
- Lawaai (powerfilter + die turbokit)

Wat ik nog als plus punt zie:
- Alles is echt nieuw, ik mag hem van hem bij hem helemaal uit elkaar halen en controleren.
- Heb een 13 jaar oude DJ met zo'n setup, die veel jogrr's met een dr70 en de hele zooi eruit rijd.
- Zeer uniek dingetje.

Tegenover:
Polini gietijzer setup:
- Verbruik wat beter is voor me portemonnee
- Zal ook behoorlijk hard gaan optrekken
- Is later ook nog aan te tunen als het verveelt.
- Slijtvast(er)

Nadeel: niet zo veel eigenlijk, behalve dat het me meer gaat kosten als dit blok kopen. Onderdelen incl arbeiduren dealer voor de krukas en vertanding schat ik op 600 euro.

Lijkt me op zich wel duidelijk. Ik denk er nog een dag over na.
Commentaar is welkom!
 
de verkoper doet als voorstel 400 omdat hij al een bod had gehad van 350.

Ik zou dan voor 200 euro extra zeker wel de boel nieuw halen als het ook nog eens door een prof in elkaar gezet wordt (krukas/vertanding)
 
Ik heb besloten: ik doe het niet en maak gewoon me eigen blok.
Dat zal dan niet zo'n sprint ding worden maar alsnog wel leuk!