Kymco Dink Valt uit als hij warm is.

PatrickE.

Pretpik
Kymco Dink 50cc luchtgekoeld 2takt uit 2005.
Als hij een nacht in de schuur heeft gestaan werkt alles perfect voor ongeveer 15km, maar wanneer hij eenmaal warm is valt hij uit tijdens het rijden. Wanneer hij uit valt kan ik hem na een paar pogingen met de kickstart wel weer aan krijgen, maar dan valt hij constant na 200 meter weer uit.
Zou het kunnen dat het een warmloper is en dat ik hem helemaal kapot aan het rijden ben?
Of zou het gewoon iets kleins zijn zoals een verstopte sproeier of defectieve bougie?
 
Advertisement - register to remove this

Controleer je bougie, controleer je sproeier ligt het daar niet aan dan zou ik inderdaad richting een warmloper gaan denken. Ik zou er niet mee gaan rijden tot het probleem is gevonden
 
Warmloper vind ik een beetje voorbarig al is de mogelijk altijd aanwezig.
Dus controleer in ieder geval of je oliepomp werkt.

Zaak is om uit te vinden of je probleem een motorisch probleem is of een elektrisch.

Als je scooter is uitgevallen zou ik direct controleren of er nog vonk is aan de bougie.
 
Ik zou zeggen controleer eens of dat de sproeier niet te klein is... ( je hebt een rijker mengsel nodig als de motor heet is dan als de motor koud is) Dus hij kan bij een koude motor prima starten, maar bij een hete motor dus te arm staan.

En ja als de motor dan te heet word dan nodig dan heb je inderdaad de kans dat hij uitvalt..

Als de cilinder eenmaal een warm loper heeft gehad, blijft deze kwaal..
 
Kymco Dink 50cc luchtgekoeld 2takt uit 2005.
Als hij een nacht in de schuur heeft gestaan, werkt alles perfect voor ongeveer 15 km, maar wanneer hij een keer warm is, valt hij uit tijdens het rijden. Wanneer hij uitvalt kan ik hem na een paar starten met de kickstart wel weer krijgen, maar dan valt hij constant na 200 meter weer uit.
Zou het kunnen dat het een warme loper is en dat ik hem helemaal kapot aan het rijden ben?
Of zou het gewoon iets kleins zijn zoals een verstopte sproeier of een defecte bougie?
Kan ook wesen dat de kopeling te warm woord van de kymco dan slaat die ook af
 
Back
Top