Kymco Dink New dink 50 4t 2009 Band blokkeert door nieuwe drukveer (Malossi witte veer)

GrazzNL

Well-Known Member
Ik heb zelf een piaggio en heb ik ook de Vario kit van malossi gemonteerd nu wil een vriend van mij dat ook maar alles gaat goed tot dat wij de meegeleverde witte veer er in zetten dan blokkeert het wiel als we hem vast willen zetten. En toen de orginele drukveer gemonteerd en dan blokkeert de band niet...

Heeft iemand enig idee wat dit is:

bij voorbaard dank!
 
Advertisement - register to remove this

Zodra de cilinderinhoud niet toeneemt is het eigenlijk onzin om een andere drukveer te monteren, ook al zit deze mee/bijgeleverd bij een
nieuwe variateur. En Kymco maar ook Piaggio hebben standaard best een stugge drukveer is mijn ervaring.
Maar goed, dit is m'n persoonlijke mening.

Gewoon met standaard drukveer rijden lijkt me het best, vario doet z'n werk toch wel. Wellicht is het noodzakelijk om het rollengewicht aan te passen.
 
Zodra de cilinderinhoud niet toeneemt is het eigenlijk onzin om een andere drukveer te monteren, ook al zit deze mee/bijgeleverd bij een
nieuwe variateur. En Kymco maar ook Piaggio hebben standaard best een stugge drukveer is mijn ervaring.
Maar goed, dit is m'n persoonlijke mening.

Dat klopt niet ik ging er zelf 8km/u op voor uit en optrekken was ook veel beter maar het moet niet mogelijk zijn dat zijn band klemt bij di edrukveer....
 
Piaggio en Kymco vergelijken lijdt nergens toe...
Zou zeggen; pak een schuifmaat en zet beide drukveren naast elkaar zodat er visueel al een hoop duidelijk wordt.
Dikte van de veer, lengte en tegenkracht....

Met tegenkracht bedoel ik de drukveer indrukken met beide handen, op die manier kom je er al snel achter welke het meeste tegenkracht levert.
 
Piaggio en Kymco vergelijken lijdt nergens toe...
Zou zeggen; pak een schuifmaat en zet beide drukveren naast elkaar zodat er visueel al een hoop duidelijk wordt.
Dikte van de veer, lengte en tegenkracht....

Met tegenkracht bedoel ik de drukveer indrukken met beide handen, op die manier kom je er al snel achter welke het meeste tegenkracht levert.
Ze geven allebei 5% meer dus dat zou het niet kunnen zijn?
 
Dan komt de komen de segmenten dus tegen het koppelingshuis aan. Een ringetje vergeten?

Maakt niks uit wat voor veer je er in zet. Hij hoort gewoon vrij te kunnen draaien.
 
Dan komt de komen de segmenten dus tegen het koppelingshuis aan. Een ringetje vergeten?

Maakt niks uit wat voor veer je er in zet. Hij hoort gewoon vrij te kunnen draaien.
held van de dag haha nu wij er aan denken hebben we die er niet meer in gedaan... of vandaag of vrijdag gaan we hem ff weer ophalen bedankt voor je bericht!
 
Back
Top