Kymco Dink 2017 Lang stilgestaan / stationair afstelling reageert niet

trabiarie

Well-Known Member
Bedoel je met slang onder vlotterbak je aftap slang , deze loopt naar beneden naar je vario deksel. Hierin zit of aan het eind een schroef , die je dicht moet draaien ( zit in een aluminium eind stuk , en zit meestal tegen je vario deksel aan geschroefd) Of er zit in de vlotterbak naast deze slang aansluiting een schroef die dicht gedraaid moet zijn . Deze slang is om je vlotterkamer af te tappen . Als je geen afsluitschroef in de vlotter bak hebt zitten kan ook nog de slang ergens lek zijn.
 

Perjean

Member
De vlotterbak loopt dus over, als ik het goed begrijp.
Heb je de vlotternaald goed ingehaakt? De naald die ervoor zorgt dat de benzinetoevoer op tijd wordt afgesloten?
De vlotter zelf heb ik er niet af gehad. Ik heb 4 schroeven/sproeiers schoongemaakt. Als ik het goed begrepen heb, kunnen 1 en 4 er helemaal ingedraaid worden en moeten 2 en 3 afgesteld worden.
Post automatically merged:

Bedoel je met slang onder vlotterbak je aftap slang , deze loopt naar beneden naar je vario deksel. Hierin zit of aan het eind een schroef , die je dicht moet draaien ( zit in een aluminium eind stuk , en zit meestal tegen je vario deksel aan geschroefd) Of er zit in de vlotterbak naast deze slang aansluiting een schroef die dicht gedraaid moet zijn . Deze slang is om je vlotterkamer af te tappen . Als je geen afsluitschroef in de vlotter bak hebt zitten kan ook nog de slang ergens lek zijn.
Benzine loopt uit deze slang die op de vlotterbak zit. Gewoon een zwart slangetje die aan het eind open is. Benzine komt uit die slang op het blok als ik de knijpfles met benzine inknijp.
 

Attachments

  • IMG_1447.jpg
    IMG_1447.jpg
    69.4 KB · Views: 9
  • IMG_1448.jpg
    IMG_1448.jpg
    45.6 KB · Views: 5
  • sproei.png
    sproei.png
    455.8 KB · Views: 5
  • CAD79331-8C95-470F-BBED-E50CCB791610.jpeg
    CAD79331-8C95-470F-BBED-E50CCB791610.jpeg
    225.1 KB · Views: 6
Last edited:

trabiarie

Well-Known Member
Ik kan het niet goed zien zo , maar komt die slang niet uit in dat afvoergoot (je) onderin je vlotterkamer ? En is die schroef die ik in je eerste foto heb gemarkeerd misschien de afsluiting daarvan , en staat deze misschien open of dicht niet af , dus aftap vlotterkamer ? Bij mij zit de aftap op dat tuutje op foto3 Dat zal bij jou dicht zitten.
Post automatically merged:

Bij de imitatie carburateur die ik voor de eerste keer heb gekocht , zat bij de pijl een afsluitschroef en bij de cirkels de slang.
Na vruchteloos gekloot met deze imitatie had ik toen een orginele keihin gekocht en daar zit alleen de slang op , en de afsluiting zit aan het eind van de slang. Dat zal bij jou dus anders zijn . Als je op de slang blaast voel je dat dan aan het gootje in de vlotter bak?
 

Attachments

  • IMG_1447.jpg
    IMG_1447.jpg
    182.1 KB · Views: 4
  • CAD79331-8C95-470F-BBED-E50CCB791610 (1).jpeg
    CAD79331-8C95-470F-BBED-E50CCB791610 (1).jpeg
    585 KB · Views: 6
Last edited:

Perjean

Member
Ik kan het niet goed zien zo , maar komt die slang niet uit in dat afvoergoot (je) onderin je vlotterkamer ? En is die schroef die ik in je eerste foto heb gemarkeerd misschien de afsluiting daarvan , en staat deze misschien open of dicht niet af , dus aftap vlotterkamer ? Bij mij zit de aftap op dat tuutje op foto3 Dat zal bij jou dicht zitten.
Post automatically merged:

Bij de imitatie carburateur die ik voor de eerste keer heb gekocht , zat bij de pijl een afsluitschroef en bij de cirkels de slang.
Na vruchteloos gekloot met deze imitatie had ik toen een orginele keihin gekocht en daar zit alleen de slang op , en de afsluiting zit aan het eind van de slang. Dat zal bij jou dus anders zijn . Als je op de slang blaast voel dat dan aan het gootje in de vlotter bak?
Bij de cirkels is mijn carb af fabriek dicht. Als ik op de slang blaas komt er idd lucht uit het gootje. Dan moet ik de luchtschroef(?) uiteraard wel stukje open draaien (4x halve slag?). Ik zal de vlotter er eens uithalen. Ik denk te zien dat de naald erin blijft zitten, ook als ik de vlotter naar beneden duw.
 

Attachments

  • 6A428A05-EC94-4426-B1F8-774F4E215BF7.jpeg
    6A428A05-EC94-4426-B1F8-774F4E215BF7.jpeg
    133.5 KB · Views: 4
  • 03782175-9AED-41C6-AFFD-816791B8880D.jpeg
    03782175-9AED-41C6-AFFD-816791B8880D.jpeg
    142.1 KB · Views: 5
  • 8B8BAB3F-F608-4D92-9402-06193726D318.jpeg
    8B8BAB3F-F608-4D92-9402-06193726D318.jpeg
    188.2 KB · Views: 6

trabiarie

Well-Known Member
Dat is volgens mij geen luchtschroef , maar de afsluiting van de slang. Draai je deze open loopt je vlotterkamer leeg. Deze moet dus helemaal ingedraaid zijn zodat er geen benz uit de slang loopt.
En de fles moet je niet inknijpen, de benzine moet gewoon je vlotterkamer inlopen en worden afgesloten door de naald.
Ik denk als je in de fles knijpt dat de druk op de vlotternaald zo hoog wordt , (je zet er zo veel meer druk op dan de pomp doet , deze stopt bij een bepaalde druk of pompt het rond via de tank) , dat deze wordt open gedrukt en je veel te veel benzine in je carb hebt , dus het niveau te hoog. Naald moet wel vrij bewegen , en makkelijk met de vlotter op en neer gaan.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
De vlotterbak loopt dus over, als ik het goed begrijp.
Heb je de vlotternaald goed ingehaakt? De naald die ervoor zorgt dat de benzinetoevoer op tijd wordt afgesloten?
Benzine loopt er via slang onder de vlotterbak uit na 1 minuutje.

Of het aftap schroefje dicht niet goed af, of niet dicht gedraait.. (misschien vergeten bij sleutelen aan de carburateur.. Gebeurt bij de beste mensen..
 

Perjean

Member
Dat is volgens mij geen luchtschroef , maar de afsluiting van de slang. Draai je deze open loopt je vlotterkamer leeg. Deze moet dus helemaal ingedraaid zijn zodat er geen benz uit de slang loopt.
En de fles moet je niet inknijpen, de benzine moet gewoon je vlotterkamer inlopen en worden afgesloten door de naald.
Ik denk als je in de fles knijpt dat de druk op de vlotternaald zo hoog wordt , (je zet er zo veel meer druk op dan de pomp doet , deze stopt bij een bepaalde druk of pompt het rond via de tank) , dat deze wordt open gedrukt en je veel te veel benzine in je carb hebt , dus het niveau te hoog. Naald moet wel vrij bewegen , en makkelijk met de vlotter op en neer gaan.
Ik had in een hierboven ergens gelezen dat de luchtschroef 4 halve slagen open moest. En de stationairschrooef ca. 2 1/2 slag. De schroef op de vlotterbak is dus geen luchtschroef:) Ik weet nu even niet meer wat de stationair en wat de luchtschroef is
 

Attachments

  • sproei (1).png
    sproei (1).png
    455.8 KB · Views: 4

trabiarie

Well-Known Member
Nee deze nr 4 moet er helemaal ingedraaid worden. Nr 2 kan je mee beginnen om hem 1,5 a 2 slagen open te draaien. Dan motor warm draaien en hiermee afstellen , en met de stationair schroef die bij de halve maan zit waar je gaskabel opzit. Ook hierover staan een heleboel filmpjes op you tube :
 
Advertisement - register to remove this
Top