Kymco agillity 50 4T

werner38

New Member
Hallo , dit wordt mijn eerste vraag dit forum
Ik heb een kymco Agillity 50 4t 26000 km gereden

Als ik mij scooter wil starten electronische dan heeft hij gaar moeite mee , gaat eigenlijk niet .
Voor dat ik start draai ik 4 x aan de gas , maar het motertje gaat niet aan .
Dan de kikstarter maar , deze gaat moeiteloos naar beneden ,ik voel geen tegen druk .

En samen eletronische en de kikstarter gaat het wel , maar dat
Lijkt me niet zo als het hoort

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleemi

Mvg werner
 
Advertisement - register to remove this

Compressie al eens gemeten of laten meten?
Wanneer zijn voor de laatste keer de kleppen gesteld?
Verbruikt de scooter veel olie?
 
Behoudt de accu goed zijn kracht tijdens starten?
Een Agility vindt een verse startmotor ook wel eens prettig, maar dat is een stap na uitsluiting van de suggesties van Sparky en mij.
Groet
 
Compressie al eens gemeten of laten meten?
Wanneer zijn voor de laatste keer de kleppen gesteld?
Verbruikt de scooter veel olie?
Nee comperssie is nog nooit gemeten ook niet zelf grdaan , hoe doe je dat
Kleppen stellen 1 jaar geleden
Scooter begint vrij veel olie te verbruiken
Ik voeg al een lange tijd ( maanden een toevoeging bij de benzine ) dit terinfo
 
Compresse testen doe je met een compressietester maar als je dit nooit gedaan hebt dan heb je die waarschijnlijk ook niet in de keukenla liggen. ;)

Omdat je zei, "Dan de kikstarter maar , deze gaat moeiteloos naar beneden ,ik voel geen tegen druk .", krijg ik de indruk dat je te weinig compressie hebt.

Dit kan meerdere oorzaken hebben oa:

- Lekkende kleppen/kleppenspeling te krap.
- Versleten cilinder/zuigerveren.
- Lekkende pakkingen.

Hoog olieverbruik kan ook duiden op zaken hierboven.
 
Bij zoveel kilometers zijn je olie schraap veren waarschijnlijk versleten. En veerringen waarschijnlijk ook cilinder is ovaal geslepen dus nieuw zuigertje met ringen gaat dan ook niet afdichten .olie komt dan in de verbrandingskamer en via uitlaatklep naar buiten en anders wat hier boven staat
 
Compresse testen doe je met een compressietester maar als je dit nooit gedaan hebt dan heb je die waarschijnlijk ook niet in de keukenla liggen. ;)

Omdat je zei, "Dan de kikstarter maar , deze gaat moeiteloos naar beneden ,ik voel geen tegen druk .", krijg ik de indruk dat je te weinig compressie hebt.

Dit kan meerdere oorzaken hebben oa:

- Lekkende kleppen/kleppenspeling te krap.
- Versleten cilinder/zuigerveren.
- Lekkende pakkingen.

Hoog olieverbruik kan ook duiden op zaken hierboven.
Compresse testen doe je met een compressietester maar als je dit nooit gedaan hebt dan heb je die waarschijnlijk ook niet in de keukenla liggen. ;)

Omdat je zei, "Dan de kikstarter maar , deze gaat moeiteloos naar beneden ,ik voel geen tegen druk .", krijg ik de indruk dat je te weinig compressie hebt.

Dit kan meerdere oorzaken hebben oa:

- Lekkende kleppen/kleppenspeling te krap.
- Versleten cilinder/zuigerveren.
- Lekkende pakkingen.

Hoog olieverbruik kan ook duiden op zaken hierboven.

Hallo , wat zouden de kosten zijn als ik dit allemaal laat repareren , of is dat niet de moeite wat natuurlijk ook zou zou kunnen zijn.
Hij is van 2011 25000km
Mvg werner
 
Compresse testen doe je met een compressietester maar als je dit nooit gedaan hebt dan heb je die waarschijnlijk ook niet in de keukenla liggen. ;)

Omdat je zei, "Dan de kikstarter maar , deze gaat moeiteloos naar beneden ,ik voel geen tegen druk .", krijg ik de indruk dat je te weinig compressie hebt.

Dit kan meerdere oorzaken hebben oa:

- Lekkende kleppen/kleppenspeling te krap.
- Versleten cilinder/zuigerveren.
- Lekkende pakkingen.

Hoog olieverbruik kan ook duiden op zaken hierboven.
Hallo , wat zouden de kosten zijn als ik dit allemaal laat repareren , of is dat niet de moeite wat natuurlijk ook zou zou kunnen zijn.
Hij is van 2011 25000km
Mvg werner
 
Als je lagers en krukas nog goed zijn is t een cilinder zetten dat kan je dus vragen aan de brommerboer check van te voren op internet wat een cilinder kost en misschien lekt alleen je kop dus eventuele kop revisie of nieuwe kop als je dat zelf niet kan kan het duur worden cilinder 60 euro zoiets arbeidsloon 60 per uur
 
Back
Top