Kymco Agility50 - kickstarter probleem

tom5

Well-Known Member
Daar ik nieuw ben hoop ik dat dit de juiste plaats is om te posten.

Bezit een Kymco Agility50
Deze is door de dealer voorzien van een 80cc cilinder variorollen zwaardere accu en sproeier.
Nu na een half jaar kom ik niet meer door de compressie met de kickstarter, wel met de electrische start.(heeft het altijd goed gedaan )
Volgens de dealer zou het stof zijn door te lange stilstand.
Dit geloof ik niet en heb de kap al verwijderd en met de starter is niets mis.
Iemand een idee ?
tom
 
Advertisement - register to remove this

dealer heeft er warschijinlijk meer verstand van als jou.
Dus haal de carterkap er even af en maak alles goed schoon en vet het daarna in.
 
Daar ik nieuw ben hoop ik dat dit de juiste plaats is om te posten.

Bezit een Kymco Agility50
Deze is door de dealer voorzien van een 80cc cilinder variorollen zwaardere accu en sproeier.
Nu na een half jaar kom ik niet meer door de compressie met de kickstarter, wel met de electrische start.(heeft het altijd goed gedaan )
Volgens de dealer zou het stof zijn door te lange stilstand.
Dit geloof ik niet en heb de kap al verwijderd en met de starter is niets mis.
Iemand een idee ?
tom

Wat voor cylinder zit erop? merk, type, boring in mm... Wat voor kop zit erop?

Als je zo'n leueter van een dealer hebt die een 50mm onder de std kop probeert te schuiven dan kan je erop wachten dat je de kickstart door midden trapt.
 
Er is een cilinderkit op gekomen UN 07300
4 takt 47 mm NARAKU 320075 a 129.95 euro
dus een cilinder met zuiger en denk dat er dezelfde kop weer is op gekomen.
Ook een vario bus en zwaardere accu
Tom
Wat verstaat men onder goed doorsmeren idd ???
 
Ja dat denk ik ook maar je geeft nog niet aan wat er fout mee is en hoe het te verhelpen is,
Ik moest ook nog 200 euro voor arbeid betalen
Totaal 392.00 euro
Tel uit je winst
Tom
 
Een goed blok start altijd electrisch. Wel gaat het zwaarder als je een 85 of 90cc hebt.
Als je accu of startmotor gaar is kan het zijn dat je het niet trekt met een 85 of 90. Sommige mensen verwissleen daarom de startmotor voor een andere of zeten er een zwaardere accu in.


Een 47mm moet altijd met de e-start zonder problemen gestart kunnen worden.

En die kickstart moet het zowiezo altijd doen, wat voor cyl je ook hebt (indien juist gemonteerd).

Conclusie: zwaardere accu was overbodig tenzij je eigen accu of startmotor al gaar waren. De kickstart moet het ook zonder problemen doen. Als je e-start het wel doet maar de kickstart niet dan moet je het bij de kickstart zoeken. Echter die hoor je helemaal niet nodig te hebben.

Overigens is het kickstart mechanisme niet berekend op de compressie van een 4t cylinder en kan je niet al te vaak gebruiken, dan gaat het geheid stuk. Het is alleen voor nood.
 
Hoi Aidix
Reuze bedankt voor je uitgebreide antwoord
Dat ik door de dealer van Kymco bela.... ben, was me al bekend.
Accu was nieuw Scooter 700 km gelopen.Nu 1350 km.
Daarom mijn vraag op dit forum.
Gr Tom
 
Back
Top