Kymco Agility

LmV

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Kymco scooter staan die niet loopt.Staat ergens ver achterin de schuur al heel lang.Km stand is 27.000 en heb het ooit zo kapot gekocht.
Nu ben ik van plan deze op te knappen om er lekker mee te gaan rijden.Ik weet niet wat er mis mee is maar ik denk de cilinder omdat hij wel een vonk heeft en benzine krijgt.Als ik op Alieexpress kijk zie ik dat een nieuwe cilinder maar €20 is en veel andere onderdelen zijn ook spotgoedkoop.Nu vraag ik me af of dat allemaal goed is of kan je daar beter afblijven?Zag ook een momentsleutel bijna gratis.
Heb alleen ervaring met 2-takt en dat is ook alweer heel lang geleden.Is het verstandig de kleppen ook te vervangen?Ik hoop dat iemand me advies kan geven.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik koop veel bij Alie... vaak zijn de onderdelen hetzelfde als hier bij de dealer maar dan veel goedkoper. Probeer elke koop onder de 22 euro te blijven om geen invoerkosten te maken. Ik zou eerst de dingen die je verdenkt demonteren dan kan je zien of er wat aan mankeerd. bv de kop op zijn kop houden, er wat benzine of zo in doen die mag er dan niet via klep en/of klepstelen weg lekken. Beter is als je een kompressie meter hebt als eerste de kompressie meten, die moet groter dan 8 bar zijn. die zijn niet zo duur. >>> kompressie meter
 
Vergeet alleen niet dat kymco hun eigen onderdelen maakt, die zijn vaak van iets betere kwaliteit.. Dan heb ik over het OEM product.

Vele chinese handelaren klonen dit soort producten om ze na te maken. Vaak van slechtere metaal kwaliteit en afwerking.

Dat een kymco cilinder duurder kost is wel met een reden, ook dat de bagger cilinder die nagemaakt maar 20 euro kost..

Vaak zijn ook de zuigerveren bij de goedkopere cilinder van slechte kwaliteit.. Dit leid eerder tot olie lekkage en dat de scooter sneller olie zal gaan gebruiken.. Zou dan liever gewoon bij het originele houden..
 
Vergeet alleen niet dat kymco hun eigen onderdelen maakt, die zijn vaak van iets betere kwaliteit.. Dan heb ik over het OEM product.

Vele chinese handelaren klonen dit soort producten om ze na te maken. Vaak van slechtere metaal kwaliteit en afwerking.

Dat een kymco cilinder duurder kost is wel met een reden, ook dat de bagger cilinder die nagemaakt maar 20 euro kost..

Vaak zijn ook de zuigerveren bij de goedkopere cilinder van slechte kwaliteit.. Dit leid eerder tot olie lekkage en dat de scooter sneller olie zal gaan gebruiken.. Zou dan liever gewoon bij het originele houden..
Ik heb hier een KYMCO koppeling liggen waarvan de 1/2 V-riem schijf afgebroken is van de glijbus, die met de 3 schuine sleufjes. De dealer heeft de eigenaar een nieuwe Chinese koppeling mee gegeven, en zei die zijn net zo goed maar goedkoper. Hij doet het inderdaad goed, niets mis mee.
Je betaald ook voor een merk artikel.
Deze kymco heeft nu dus: koppeling, cilinder, zuiger, v-riem, rolletjes en carburateur uit China. Zuiger en cilinder was zijn eigen schuld, als je zonder olie blijft rijden, maar loopt nu weer als een trein.
 
Kymco heeft buiten Taiwan ook in Indonesië en China fabrieken staan welke allen onderdelen fabriceren voor de scooter, motor en quads van Kymco. Maar dit gebeurt wel onder supervisie van Kymco zelf, net zoals Piaggio dit met enkele modellen en types doet.
Een koppeling, tandriem en rollengewichtjes elders bestellen kan ik me nog enigsinds voorstellen dat men dit doet.
Maar cilinder, zuiger en de carburateur is nogal link om dit in China te bestellen.

In het verleden is dan ook een hele vloot Kymco's teruggeroepen vanwege inferieure zuigers uit China.
Hierdoor was het olieverbruik welke bij een 4 takt nihil dient te zijn flink toegenomen.
Ook Vespa & Piaggio hebben hier last van gehad.., niet motorisch maar qua elektronica en dat is ook flink ruk natuurlijk.
Alleen met mooi weer ging het goed, zodra er vocht in de lucht zat was het over en kon je met de bus!

Ook hier ging het weer om specifieke onderdelen die in China worden geproduceerd.
Het is dus niet zo gek dat we een soort apathisch gedrag gaan vertonen richting Chinese onderdelen.
Om nog maar te zwijgen van de vele exotische (merken) scooters uit China die Europa doet overspoelen!

En weet je wat nou zo gek is? Er rijden in China hele andere scooters rond als welke wij gewend zijn!?
Maar goed het is ieder voor zich wat men hier mee doet!
 
Back
Top