Kymco agility Snor omkeuren naar Brom

Pascalalphen

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Met veel plezier rijd ik op mijn Kymco Agility snor uit 2015 met 1600km op de teller rond. Echter moet ik voor mijn werk 50 km per dag rijden en is een snorscooter gewoon niet practisch. Al enige tijd heb ik het plan om de Agility om te laten keuren naar een bromfiets. Technisch weet ik precies wat ik moet doen om de scooter om te bouwen naar een brom, dit is dus geen probleem (gladde variobus en een 45kmh CDI) Ook is hij verder technisch helemaal in orde, dus hij zou in 1x door de keuring moeten komen
Echter heeft de site van de Rdw het er over dat ik naar de Rdw in Lelystad moet omdat hij getest moet worden (het omkeuren van brom naar snor kan gewoon bij de lokale Rdw, voor het omkeuren van snor naar brom niet) Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn de precieze kosten? Op de site van de Rdw staat rond de €350 (!) wat gewoon belachelijk is, maar het is goedkoper dat een nieuwe scooter in ieder geval... bij deze de link naar de rdw

https://www.rdw.nl/zakelijk/branche...mer/snorfiets-van-na-2005-wijzigen-in-brommer

Graag jullie ervaringen!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Volgens mij staat er afhankelijk van de leeftijd moet je wel/niet naar Lelystad. Ik zou eerst bellen of het voor jou ook van toepassing is. Het RDW is echt de partij die jou hier mee over kan vertellen.
 
Dat is wel een hoop gedoe.. Dan zal je ook een aanhanger moeten regelen en helemaal naar lelystad rijden.. Vraag mij af of dat de moeite waard is..
 
Een hoop geld kerel en geloof me die keuringen zijn echt kritisch echt alles moet kloppen van framenummers frame en blok tot speling van je hele scooter voorvork wiellagers ze kunnen zelfs je co gaan meten en decibellen van je uitlaat...
Nee ik raad mensen tegenwoordig aan om lekker een oude schade brommerkenteken agility op de kop te tikken en ff een daggie te gaan sleutelen en alles over te bouwen op dat brommer frame en je bent klaar niks rdw niks keuring en ik denk dat je dan veel goedkoper uit bent.
Oh en als je besluit om donorframe te kopen vraag ff aankoop bewijsje voor t geval je ooit toch een wok melding krijgt en naar de rdw moet want dan klopt je bloknummer niet met je framenummer en moet je dus aan kunnen tonen hoe je dat frame heb verkregen en waar jou eigen blok vandaan komt
 
Back
Top