Kymco Agility rollen en variateur kapot

Mazza

New Member
Hallo,

Net vanwege een raar ratelend geluid nadat ik 2 maanden geleden mijn scooter naar de dealer bracht de vario opengehaald om eens een kijkje te nemen. Hele carterkap zat ten eerste al vol met gruis. Vreemd... Toen ik de vario eruithaalde vielen de rolletjes er al in stukken uit. Nog erger: de vario was HELEMAAL naar de klote. Allemaal stukken eruitgeslagen... Zie afbeeldingen. Nu heb ik nergens variogeleiders aan kunnen treffen dus dat zou oorzaak nummer 1 al kunnen zijn. Nu ben ik (ik heb weinig verstand van scooters) wel erg benieuwd wat dit nog meer heeft kunnen veroorzaken (misschien ook nog verkeerde rolletjes erin ofzo) en wat misschien hierdoor nog meer kapot gegaan zou kunnen zijn. Iemand een idee?

Ga sowieso zsm naar de dealer om maar eens verhaal te halen. Hij heeft nota bene 2 maanden geleden die rollen vervangen en duidelijk de variogeleiders er niet ingezet.

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • C5233071-C280-4351-933B-E2A7A6202E6F.jpeg
    C5233071-C280-4351-933B-E2A7A6202E6F.jpeg
    341.2 KB · Views: 35
  • CA6BEC85-72D4-4075-98EB-16D1A8AD8889.jpeg
    CA6BEC85-72D4-4075-98EB-16D1A8AD8889.jpeg
    491.8 KB · Views: 34
Advertisement - register to remove this

Zou eerder denken aan geen onderhoud. Al zouden de vario gelijders breken. Dan zouden de rollen er ook beter eruit zien.
Iets liet de rollen erg hard slijten..

Hij heeft nota bene 2 maanden geleden die rollen vervangen

Heb je dat zelf gecontroleerd? Zo nee, men kan dan zoveel dingen zeggen en je een rekening er van geven, maar letterlijk er niks aan gedaan heeft.
 
Zou eerder denken aan geen onderhoud. Al zouden de vario gelijders breken. Dan zouden de rollen er ook beter eruit zien.
Iets liet de rollen erg hard slijten..

Hij heeft nota bene 2 maanden geleden die rollen vervangen

Heb je dat zelf gecontroleerd? Zo nee, men kan dan zoveel dingen zeggen en je een rekening er van geven, maar letterlijk er niks aan gedaan heeft.

Ik ga er wel vanuit aangezien ik met verschrikkelijk slecht optrekken naar hem toe ben gegaan en dat na het (volgens hem) vervangen van de rollen verholpen was. Precies datzelfde slechte optrekken heb ik nu ook. Voor de rest is er niks anders gebeurd tijdens die reparatie dus die rollen moeten toch wel vervangen zijn?
 
Vind het al bijzonder om vliegroest op de varioplaat te zien. Was niet de vario al aan het eind van zijn levensduur toen de rollen werden vervangen?
 
Zou haast gaan denken dat de dealer wat onderdelen heeft gewisseld..

Zijn goede vario eruit, dan een bijna versleten vario met nieuwe rolletjes terug plaatsen.. Ja dan heb je even het gevoel dat hij beter loopt door de nieuwe rollen, en na enkele weken klapt het onderdeel uit elkaar en alles is kapot.. En de eigenaar kan weer dokken..

En ze goede vario gewoon weer voor een leuke prijs 2ehandse verkopen door een goede.. Dat doet een dealer in de provincie waar ik woon ook.. Mensen oplichten..

Zou het daarom al niet meer vertrouwen en de dingen gewoon zelf doen.. ( dat is wat ik door de jaren wijzer van ben geworden)

We kunnen verder wel een discussie tot 52weken hier over gaan houden wat het nou geweest is.. Mijn advies is koop een nieuwe vario en rolletjes en ga verder met het leven.. Zulke irritantie dingen gebeuren nou eenmaal.. We kunnen wel de dealer als schuldige gaan aanwijzen, maar vaker is de eigenaar die aan het kortste eind trekt.
 
Zonder geleiders... Half werk van die dealer. Erkende monteurs? Waar zit deze meneer?

Idd in 't vervolg dingen als vario etc zelf uitzoeken, zelf vervangen. 'T meest betrouwbaar en leert er van ;)
 
Zonder geleiders en misschien nog wel de rollen verkeerd om erin dan gaat het snel hoor :openmouth::tired:
Hoop voor je dat hij nog wel zo eerlijk is en het voor je gaat oplossen maar zou bij thuiskomst dan evengoed maar weer alles open trekken en nakijken.:pensive:
 
Back
Top