Kymco Agility raar geluid

Ky
mco agility 50 4takt 2007. Snor
3 weken geleden gekocht 2ehands. Blok ratelde altijd wl en beetje en werd gezegt ja weinig olie. Altijd olie genoeg in . mja zit ook en ring in die begon te ratelen bij ze max. En sinds 3 dagen begint dir schrapend geluid te maken goed te horen in tunneltjes en soms en beetje piepend het klinkt voor maar me vriend zegt nee das gewoon je blok. Scooter winkel zegt dt zijn je krukass lagers. De andere zegt dat kan je zuigerveren zijn die nu je cillinder aan het krassen is.. wil weten welke het zou kunnen zijn olie zuipt ook. En sinds eergister reed die zwaar klote hij kwam amper vooruit.. die dag erna reed die normaal ging niet harder dan 39 en met starten gaat het goed zodra je gas geeft blurrp uit dus steeds als je gas wilt geven valt die uit maar als je ermee speelt dan blijft die aan en komt die uiteindelijk op gang.. en vandaag presies zelfde uitvallen zofra je veel gast geeft dus mee spelen en dan komt die en reed heletijd 39 gegevem moment vliegt die zo naar 45.. dscht ik dscht wtf ik vertrouw dit niet meer.. voor die 3 dagen heeft die altijd normaal gereden dit is opeens.. we reden wel eerst met 98 benzine en nu 95. Want hoord 95 benzine in. Ben hopeloos.. weet ook niet hoelang ik met dit kan rijden totdat me blok zegt de mazzel.
Video benede is als ik hem net hebt gestsrt je hoord zachtjes ratelen scooterzaak zei meteen toen die dit hoorde zijn je krukass lagers. In tunneltjes als je rijd hoor je pas schrapend niet goedhorende geluid

 
Advertisement - register to remove this

Wellicht is heel je blok aan een revisie toe.. Te weinig of geen olie is zoiezo motor schade aan krukas, oliepomp, cilinder / zuigerveren / Nokkenas..

Je kan wel naar een enkel probleem gaan zoeken, maar wellicht zijn er meerdere problemen.

Maar als hij nou al veel olie gebruikt dan is de cilinder / zuiger / veren al afgeschreven want die dichten dan niet meer goed af..

Door overdruk in het onder gedeelte druk je dan olie omhoog langs de slecht sluitende zuigerveren en dan komt het in de verbrandings kamer en dan motor vermogen weg en slecht lopen..

2ehands en 4takt (vind ik snel een no-go als het van een particulier afkomt die weinig of geen verstand heeft van die dingen en er altijd zelf eraan geprutst heeft) Want de kans is dan groot dat je een afgereden scooter hebt gekocht.
 
Wellicht is heel je blok aan een revisie toe.. Te weinig of geen olie is zoiezo motor schade aan krukas, oliepomp, cilinder / zuigerveren / Nokkenas..

Je kan wel naar een enkel probleem gaan zoeken, maar wellicht zijn er meerdere problemen.

Maar als hij nou al veel olie gebruikt dan is de cilinder / zuiger / veren al afgeschreven want die dichten dan niet meer goed af..

Door overdruk in het onder gedeelte druk je dan olie omhoog langs de slecht sluitende zuigerveren en dan komt het in de verbrandings kamer en dan motor vermogen weg en slecht lopen..

2ehands en 4takt (vind ik snel een no-go als het van een particulier afkomt die weinig of geen verstand heeft van die dingen en er altijd zelf eraan geprutst heeft) Want de kans is dan groot dat je een afgereden scooter hebt gekocht.
Bedankt voor u bericht en informatie.
Word.gewoon kijken naar en ander blok want zelf en blok helemaal resiveren kan ik helaas niet.
Maar diegene waar die vandaan komt zegt en hoop te weten en had 3 maanfen geleden en nieuwe cillinder en zuiger ingezet en beurt gehad en beloofde me.nog lang plezier ervan te hebben..
Was altijd al wat aan ratelen maar altijd was het ajoh olie chekken altijd goed gaat alleen wat harder af en toe.
En die ring wat erin zit vond ik okal raar dat die behoorlijk begint te ratelen en te tikken bij ze max.
Af en toe hoor ik geen schrapend geluid het is gewoon raar want hrt klinkt alsof er en fluitketel ergens zit zon geluid hoor je af en toe zacht dat ik denk huh.. en ratelen doet het blok altijd al en soms hoor je schrapend geluid niet heel hard je moet echt goed luisteren denk iemand die er echt veel.verstand heb hoord het meteen..
Heb en nieuw uitlaat onder gezet en maakt harder geluid en plofjes.. heb ik ook met die retro nieuw uitlaat en behoorlijke plofjes..
 
Kan ook dat de ketting in het blok voor de nokkenas vervangen dient te worden.. Dan kan ook het blok uit elkaar. Staat er teveel speling op gaat hij klapperen.
 
Kan ook dat de ketting in het blok voor de nokkenas vervangen dient te worden.. Dan kan ook het blok uit elkaar. Staat er teveel speling op gaat hij klapperen.
Ik heb me blok vervangen mw krukass had wat speling en me cillinder had krassen..
Me scooter rijd weer als en zonnetje allewn we hebben nu iets anders. Me stuurt trilt als en mallen bij geen gas geven zodra ik gas geef en wegrijd is het stukkkee minder maar zodra ik loslaat jezus.. doet gewoon pijn aan me handen.. getrill komt echt van voor.
 
zit je "wielophanging" wel goed vast?
Kreeg wel de ophaning van het blok aan 1 kant niet vast met die boutjes hij ging er echt niet in. Heb hem met andere boutjes vast gemaakt kan het daar aanliggen of? Het is echr alleen bij het stuur dat die zo trilt als en gek tis geen fijn gevoel achrer voel je niet echt iets. En als je gas geeft minder.
 
Kreeg wel de ophaning van het blok aan 1 kant niet vast met die boutjes hij ging er echt niet in. Heb hem met andere boutjes vast gemaakt kan het daar aanliggen of? Het is echr alleen bij het stuur dat die zo trilt als en gek tis geen fijn gevoel achrer voel je niet echt iets. En als je gas geeft minder.
probeer die wel goed vast te zetten want ik weet zo nu niet waar het anders aan licht
 
wat voor standaard heb je als je een wok standaard hebt moet het niet heet lastig zijn anders moet je iemand helpen om je te helpen maar onthoud 1,5 meter afstand!
 
Ik heb me blok vervangen mw krukass had wat speling en me cillinder had krassen..
Me scooter rijd weer als en zonnetje allewn we hebben nu iets anders. Me stuurt trilt als en mallen bij geen gas geven zodra ik gas geef en wegrijd is het stukkkee minder maar zodra ik loslaat jezus.. doet gewoon pijn aan me handen.. getrill komt echt van voor.

Balhoofd lager misschien los gelopen of lager versleten..
 
Helemaal uit elkaar gehaald dan trilt hij minder kappen erop begint het weer.
We gaan straks kijken bij de ophanging van het blok. En anders weten we het niet.
De lagers zijn in orde wat hierboven is genoemd.
Vorig blok liep niet goed stationar en deze nu wel en meer toeren mis daarom? Oud blok was al op toen we die scooter kochten.
 
Back
Top