Kymco Agility loopt niet

Waarom zou dat wel werken en starten met startmotor of kick niet?
[/QUOTE]

Soms is er door de accu een dip in stroomvoorziening bij zwaar verbruik startmotor, met een hoog starttoerental wordt er direct boordspanning stroom opgewekt ipv verbruikt.
Een boormachine maakt veel meer starttoeren dan de kickstart en mocht er nog afgesteld moeten worden rondom stationair, dan kan het zijn dat het blokje wel loopt met meer toeren.

Mijn tip zit ook in de geest van; baat het niet dan schaadt het niet.

Groet,
 
Waarom zou dat wel werken en starten met startmotor of kick niet?

Soms is er door de accu een dip in stroomvoorziening bij zwaar verbruik startmotor, met een hoog starttoerental wordt er direct boordspanning stroom opgewekt ipv verbruikt.
Een boormachine maakt veel meer starttoeren dan de kickstart en mocht er nog afgesteld moeten worden rondom stationair, dan kan het zijn dat het blokje wel loopt met meer toeren.

Mijn tip zit ook in de geest van; baat het niet dan schaadt het niet.

Groet,
[/QUOTE]
Goede tip dan;)
 
Die accu dip is inderdaad een goeie! Die was ik alweer vergeten! Heb ik ook een keer achteraan lopen jagen met een Kymco Agility met een DC CDI.

De CDI kapt ermee onder ongeveer 10.5v, de startmotor draait nog steeds rond met 9v. Accu was niet meer helemaal vol, op het moment dat ik hem met de startmotor probeerde te starten stopte ie met vonken. Wou je de vonk testen dan had ie wel vonk want zonder de weerstand van de compressieslag bleef de voltage wel hoog genoeg dat de CDI werkte.

Trapte je 'm aan, liep ie in één keer.

Met een AC CDI gaat dit verhaal natuurlijk niet op, die loopt niet van accuspanning maar van spanning van de stator.
 
Back
Top