Justincredible

New Member
ik heb laatst mijn carburateur afgesteld en de motor warm is loopt de scooter perfect. start in een keer. klinkt goed stationair en trekt goed weg maar de volgende dag dat ik de scooter starten viel die meteen weer uit als geen gas gaf
na een paar keer gasgeven valt ie niet meer uit en dan loop ie goed voor ongeveer 30 seconden totdat ie vanzelf gas geeft en ook niet goed stationair klinkt.
na een minuut of 2 laten opwarmen dan daalt de toerental weer en loop tie weer goed

ik weet niet wat de probleem is ik denk dat het te maken mengsel dat de scooter te rijk of te arm is tijdens het opwarmen

ik heb de choke al getest en die werkt
de mengselschroef staat 2/5 uit dat is waar de moter het best liep toen die warm was
de stationair sproeier is 30 en de hoofdsproeier is 80
 
Advertisement - register to remove this

Netjes, opzich loopt die van mij ook niet perfect op een koude motor waarbij het lijkt alsof de motor 'slokjes neemt en later hoog loopt(choke). Daarbij probeer ik op een koude max half gas te geven en rustig aan op te bouwen.
De choke is op een koude motor nog in werking, dus dat kan een hoop verklaren.
Als je zeker weet dat je geen valse lucht hebt en eventueel kanalen carburateur uitsluiten, dan is het gewoon prima.
Zelf zou ik ik een Gy6/chinees op 0.08/0.10 zetten de volgende keer. Veel scooter winkels doen geloof ik 0.10/0.10, ookal zegt handboek jou waarde.
Mengsel lekt me niet te arm, je zou je bougie eens kunnen lezen/laten zien.
 
Je hebt de luchtschroef toch wel afgesteld bij een goed warme motor?
Eerst warmrijden. 5 km. Dan de luchtschroef met draaiende motor indraaien totdat de motor hakkepuf loopt en de stationair schroef indraaien tot de motor weer goed loopt.
Dit herhalen tot de luchtschroef helemaal dicht staat en de motor toch net aan blijft lopen op de stationairschroef.
Dan met de luchtschroef het hoogste toerental opzoeken.
Met stationairschroef verder afstellen.
Achterwiel mag net niet draaien.
Moet goed zijn.
 
Back
Top