Kymco agility komt niet op toeren (filmpje)

Mdj004

Polini race vonkjes.
Dag mensen, ik reed laatst bij mijn zus weg toen ik ineens al mijn vermogen kwijt was. De scooter komt nu nauwelijks meer aan zijn vermogen en komt niet op toeren, de topsnelheid is nu ongeveer 20.

Ik heb 3 dagen hiervoor een naraku sport vario gemonteerd. Ik dacht dus dat deze vast was komen te zitten op de variobus en dus niet meer terug kon glijden, dit bleek echter niet het geval want hij maakt ook geen toeren met de oude vario, of zonder v snaar.

Ik heb tot nu toe de carb, bougie en luchtfilter schoongemaakt maar dit mocht niet baten. Heeft iemand enig idee wat het probleem hier zou kunnen zijn?


 
Advertisement - register to remove this

Mijn dunste voeler maatje is ook maar 0,05 :(
Post automatically merged:

Carburateurs kan ik inmiddels blind, maar waarom mn bougie nou droog blijft ontgaat mij echt volledig
 
Mijn dunste voeler maatje is ook maar 0,05 :(
Post automatically merged:

Carburateurs kan ik inmiddels blind, maar waarom mn bougie nou droog blijft ontgaat mij echt volledig
Doe anders is bijde 005 dat werkt ook meestal gewoon
Post automatically merged:

Hoe veel cc heb je genomen?
 
Heb je wel compressie ? Heb je een compressie meter om dit te meten ? Als hij terug blaast in de carb zijn er in principe maar 2 problemen die dit kunnen veroorzaken 1: inlaatklep sluit niet goed ( klepspeling of klep op zitting sluit niet af) , 2: klep timing is niet correct .
Maar eerste is wel om de comp te meten. Heb je ook al gekeken of hij vonkt
 
Hier zat er een beetje remreiniger direct in de kop, je kan zien dat dit er echt in wolken uitgeblazen wordt. Nu is de accu leeg en kickstart kapot. (Accu ligt al aan de lader)
 
Dat betekend dan inderdaad dat je klep niet goed seald en da's niet goed want dan zou je een nieuwe cilinderkop moeten hebben of je moet je kop naar een zaak sturen die ze reseat voor je maar da's bijde niet goedkoop :(
 
Weet je zeker dat de klep timing goed is ? Je hebt toch dezelfde kop gebruikt waar de motor mee gelopen heeft , hij tikte toen wel door dat klepstel boutje , maar toen blies hij niet terug. Kun je vertellen hoe je hem op tijd gezet hebt?
 
Weet je zeker dat de klep timing goed is ? Je hebt toch dezelfde kop gebruikt waar de motor mee gelopen heeft , hij tikte toen wel door dat klepstel boutje , maar toen blies hij niet terug. Kun je vertellen hoe je hem op tijd gezet hebt?
Tdc en de nokkenas met de streepjes vlak. Ik heb hem dus wel al een keer eerder terug zien blazen toen ik een collega liet zien dat ie stuk was
 
Als je de streepjes vlak hebt met de cil kop rand , en de zuiger in bdp zouden dus de beide kleppen op compressie stand staan. Dus correct.
Heb je ook het merkteken naar boven op het nokkenas tandwiel ? Bij mij is dat een gaatje van ong 6mm en de beide streepjes gelijk met de kop.
Verder heb ik bij mijn gy6 de klepspeling op 0,1 voor beide kleppen . Als je zeker weet dat de timing correct is zou dus de inlaatklep niet sluiten , en zou je de kop weer moeten demonteren om je klep en de zitting te controleren . Voel je wel compressie als je de motor draait aan het vliegwiel?
zal niet veel zijn maar enige weerstand moet je voelen. En als de merktekens goed staan , staat dan de pickup van je ontsteking op het plaatje op het vliegwiel ? En hoe strak staat je distb ketting ? wordt die wel genoeg gespannen ?
 
Right, ten eerste ontzettend bedankt voor al jullie hulp. Ik had inderdaad iets niet goed gedaan met de timing. Goeie nieuws: het loopt weer. Slechte nieuws: hij stottert behoorlijk. Er zit nu een sproeier 95 in, vrij groot. Kan het zijn dat hij de vlotterbak gewoon leeg trekt?

 
Right, ten eerste ontzettend bedankt voor al jullie hulp. Ik had inderdaad iets niet goed gedaan met de timing. Goeie nieuws: het loopt weer. Slechte nieuws: hij stottert behoorlijk. Er zit nu een sproeier 95 in, vrij groot. Kan het zijn dat hij de vlotterbak gewoon leeg trekt?

Lijkt er wel op in mijn ervaring werkte een sproeier 75 perfect op een 60cc tenminste maar voor de rest denk ik wel dat hijbmeer vraagt dan aanbod is
 
ik heb in mijn 50cc gy6 een 85 sproeier zitten , loopt bij mij perfect daarmee , ik heb ook al kleiner en groter ge probeert maar terug gekomen op 85 . Maar als ik hem zo hoor lopen is het net of de ontsteking af en toe wegvalt , is je bougie in orde.
En loopt hij stationair wel goed ? Vlotterbak zal hij niet zo gauw leeg trekken , anders is er wat loos met je toevoer , filter of benzine kraan .
Maar wel lekker dat er weer teken van leven inzit .
 
Back
Top