Kymco agility komt niet op toeren (filmpje)

Mdj004

Polini race vonkjes.
Dag mensen, ik reed laatst bij mijn zus weg toen ik ineens al mijn vermogen kwijt was. De scooter komt nu nauwelijks meer aan zijn vermogen en komt niet op toeren, de topsnelheid is nu ongeveer 20.

Ik heb 3 dagen hiervoor een naraku sport vario gemonteerd. Ik dacht dus dat deze vast was komen te zitten op de variobus en dus niet meer terug kon glijden, dit bleek echter niet het geval want hij maakt ook geen toeren met de oude vario, of zonder v snaar.

Ik heb tot nu toe de carb, bougie en luchtfilter schoongemaakt maar dit mocht niet baten. Heeft iemand enig idee wat het probleem hier zou kunnen zijn?


 
Advertisement - register to remove this

cditje misschien naar de knoppen? klinkt wel een beetje zo naar mijn idee door het schommelen ik zou dezen even nakijken hoe lang had hij stil gestaan bij je zus? misschien water in de connector gekomen of zo maar dat is allemaal onzeker!
 
cditje misschien naar de knoppen? klinkt wel een beetje zo naar mijn idee door het schommelen ik zou dezen even nakijken hoe lang had hij stil gestaan bij je zus? misschien water in de connector gekomen of zo maar dat is allemaal onzeker!

Bedankt voor je reactie, hij had bij mijn zus precies 2 kopjes koffie stil gestaan. Niet erg lang dus. Ik heb een andere cdi geprobeerd maar dit verhielp niks.
Post automatically merged:

Wat is dat voor ratel geluid? Deed hij dat van te voren ook al?
Ik weet niet wat dat geluid is, maakte hij wel altijd al maar werd gedempt door de buddy en de kap die er nu niet op zitten.
 
Oh dat is erg vreemd dan ik zou veel dingen op kunnen noemen maar dat zou ongeveer 3 kopjes koffie duren voordat het gebeurt ;p grapje. het enige wat ik kan zeggen is check je klep speling of ga naar een garage en heel misschien compressie checken
 
Nou uhh, het probleem is bekend. Mijn klephevelbrug is gebroken....... hoe dit nog reed is mij een raadsel want de olie zat ook vol met rotzooi en als je op de 2e foto kijkt zie je nog een flink stuk liggen. Anyway, de nieuwe is besteld en komt morgen binnen
Post automatically merged:

Ik zie net ook dat ik het stelschroef je voor mijn bovenste klep kwijt ben......
 

Attachments

  • 4937F63B-A151-496A-98DC-AE63CB05BFFF.jpeg
    4937F63B-A151-496A-98DC-AE63CB05BFFF.jpeg
    186.9 KB · Views: 20
  • F3461967-6E79-491D-8F86-9E78AE6ED459.jpeg
    F3461967-6E79-491D-8F86-9E78AE6ED459.jpeg
    124.1 KB · Views: 21
Last edited:
Nou uhh, het probleem is bekend. Mijn klephevelbrug is gebroken....... hoe dit nog reed is mij een raadsel want de olie zat ook vol met rotzooi en als je op de 2e foto kijkt zie je nog een flink stuk liggen. Anyway, de nieuwe is besteld en komt morgen binnen
Post automatically merged:

Ik zie net ook dat ik het stelschroef je voor mijn bovenste klep kwijt ben......
die heb ik nog niet eerder gezien, had je een grotere cilinder? jeetje. heb jij wel is jouw kleppen zelf gesteld of heb jij er nooit aan gezeten?
 
QUOTE="sander2231, post: 3562511, member: 70804"]
die heb ik nog niet eerder gezien, had je een grotere cilinder? jeetje. heb jij wel is jouw kleppen zelf gesteld of heb jij er nooit aan gezeten?
[/QUOTE]
Uhh nee, het grotere cilindertje komt er morgen op. Een keer na een vastloper ze soort van gesteld (blijkbaar niet goed dus). Ik ben zelf meer 2 takt monteur dus als iemand mij kan vertellen wat er mis is met mn kleppen stel ik dat op prijs
 
QUOTE="sander2231, post: 3562511, member: 70804"]
die heb ik nog niet eerder gezien, had je een grotere cilinder? jeetje. heb jij wel is jouw kleppen zelf gesteld of heb jij er nooit aan gezeten?
Uhh nee, het grotere cilindertje komt er morgen op. Een keer na een vastloper ze soort van gesteld (blijkbaar niet goed dus). Ik ben zelf meer 2 takt monteur dus als iemand mij kan vertellen wat er mis is met mn kleppen stel ik dat op prijs
[/QUOTE]
naja wat er dus mis is is het feit dat de stel nippel los getrilt is :p dit kan catastrofale gevolgen hebben dus ik ben bang dat je je blok moet gaan splitten. als je dit er in houd dan loopt alles helemaal naar de knoppen :/ je moet sowieso een nieuwe tuimelaar hebben enzo want met dit zou je niet kunnen rijden. wat ik denk dat er gebeurt is is dat de kleppen stel schroef los is gegaan waardoor de tuimelaar arm tegen de nokkenas klapte en met zoveel kracht tegen je klep is gekomen dat hij gewoon onder stress is gefaald.
 
Dit tot nu toe uit mn Carter gevist, en dit ding reed nog.
 

Attachments

  • A24D5005-CA95-47AF-A238-B9DD92895283.jpeg
    A24D5005-CA95-47AF-A238-B9DD92895283.jpeg
    68.8 KB · Views: 17
  • F80EF0E4-E85E-4CB8-B01F-2908820D79A7.jpeg
    F80EF0E4-E85E-4CB8-B01F-2908820D79A7.jpeg
    219.9 KB · Views: 14
  • EDE6BBF9-4729-48DE-9EE8-6AAA894A8F23.jpeg
    EDE6BBF9-4729-48DE-9EE8-6AAA894A8F23.jpeg
    361 KB · Views: 16
En ook met je nieuwe brug bestellen opletten of je korte of lange kleppen hebt , daar zit verschil in.
Als ik het zo op je foto zie , zitten je kleppen onder de cilkop rand dus korte kleppen , als ze erboven uit komen zijn het lange kleppen.
 
En ook met je nieuwe brug bestellen opletten of je korte of lange kleppen hebt , daar zit verschil in.
Als ik het zo op je foto zie , zitten je kleppen onder de cilkop rand dus korte kleppen , als ze erboven uit komen zijn het lange kleppen.
Bedankt voor deze tip, helaas kwam deze te laat en Had ik al voor lange kleppen besteld. Kom de hevels van de oude gelukkig nog gebruiken.
 
Right volgende probleem, alles zit er nu op met goeie compressie en vonk. Maar nou krijgt de cilinder geen benzine, de vlotterbak loopt vol en de sproeiers zijn vrij. Maar mijn bougie blijft kurk en kurkdroog. Iemand enig idee wat hier het euvel kan zijn?
 
Right volgende probleem, alles zit er nu op met goeie compressie en vonk. Maar nou krijgt de cilinder geen benzine, de vlotterbak loopt vol en de sproeiers zijn vrij. Maar mijn bougie blijft kurk en kurkdroog. Iemand enig idee wat hier het euvel kan zijn?
Heb je de kleppen goed op timing gezet? En klepspeling ook goed op 003 en 005 gezet?
 
Back
Top