Kymco Agility en Varioring

Goedendag

Ik heb 3 weken geleden en Kymco Agility 50 2007 snor gekocht. Kilometerkabeltje is kapot dus weet niet hoe hard die rijd maar googlemaps zei 40. Maar als die daar in de buurt komt begint die te Tikken en te Ratelen en laat ik gas wat los dan is het weg kom je weer bij die top begint het weer. Zit dus en Varioring in maar is dat geen probleem dat tikken en Ratelen want en andere scooter is daardoor gwn kapot gegaan. Of beste er gwn uithalen.

Tips graag.
 
Advertisement - register to remove this

Verkopers nooit vertrouwen.
Varioringen tikken en ratelen niet.
Trouwens ik weet niet of een Kymco Agility uberhaupt een varioring heeft het kan evengoed een bus zijn met opstaande rand.
Verder een snor die reeds 40 GPS rijdt is waarschijnlijk de varioring al uit.

RachMitch070 said:
Ook opeens is me elek start kapot dir doet het opeens niet na 5 min stil zetten. Hmm

Wat bedoel je hiermee:

1. draait de startmotor niet.
2. de startmotor draait maar het motorblok springt niet aan.
 
Verkopers nooit vertrouwen.
Varioringen tikken en ratelen niet.
Trouwens ik weet niet of een Kymco Agility uberhaupt een varioring heeft het kan evengoed een bus zijn met opstaande rand.
Verder een snor die reeds 40 GPS rijdt is waarschijnlijk de varioring al uit.



Wat bedoel je hiermee:

1. draait de startmotor niet.
2. de startmotor draait maar het motorblok springt niet aan.

Ja heb hem gekocht bij en verkoper via via en diegene knapt scooters op zet er nieuwe onderdellen op of in en verkoopt ze weer.
Deze heb ik gekocht bij hem omdat me andere in beslag is genomen en ja ik wil tog makkelijk van a naar b.
Maar hij is weggegaan met en onderhoudsbeurtje 2 maande gelede nieuwr cillinder en zuiger erin gegaan door hem zelf. Maar omdat me kilometerkabel.kapot is ken ik niet zien hoe hard die rijd maar google maps zei 35/40 en bij die max hoor ik het tikken en ratelen laat ik me gas wat losser is her weg kom ik weer bij die max begint het weer maar ben bang dat die dalijk naar de klote gaat diegene die hem verkocht heb5 zei kan geen kwaad is de vario moet je minder gas geven.
In me snor retro zit alleen en 50 cdi en rijd 60 65. En kymco i ook w3l chinees scootertj3 dus mis alleen met en cdi is fijner voor die scooter of zo laten wil niet dqt die dalijk ermee kapt want er zit ook en nieuw achterveer op maar je hoord hem best wel geluiden maken met drempels als iemand achter zit.

En die elektrische start deed h3t na remmen en rijden en indrukkwn opeens weer wel..
 
Tis alleen dat ratelen en tikken bij de max snelheid voor die snelheid heb je der geen last van.
Dat kan de varioring zijn tog? Maar die hoord dan niet te ratelen/tikken tog?
Tis en snor. Denk en 50 cdi heb hem zelf niet open gemaakt.
 
Verkopers nooit vertrouwen.
Varioringen tikken en ratelen niet.
Trouwens ik weet niet of een Kymco Agility uberhaupt een varioring heeft het kan evengoed een bus zijn met opstaande rand.
Verder een snor die reeds 40 GPS rijdt is waarschijnlijk de varioring al uit.



Wat bedoel je hiermee:

1. draait de startmotor niet.
2. de startmotor draait maar het motorblok springt niet aan.
Maar wat jij zegt over die bus met openstaande rand.. als die zo aant tikke en ratelen is bij ze max is nier verstandig om die ding eruit te halen en cdi erin zette of begrenzen.
 
Bij ern gladde bus

Ja dat snap ik maar je had het over "ding eruit"

En bij deze qoute van jou:

"is nier verstandig om die ding eruit te halen en cdi erin zette of begrenzen.

Dat mag je me wel uitleggen want Zoals jij het neerzet lijkt het of je bedoeld, variobus vervangen voor een cdi?

Bij een gladde bus is er minder restrictie voor het verloop van de aandrijfriem/V-snaar

Volgens mij bedoel je dat je dan niet op vol vermogen kunt/wil rijden zodat, in jouw ogen, de variobus niet meer rammelt.

Maar het zou niets met de bus/ ring te maken moeten hebben als je dat denkt.

Ik vind het advies die ze je gegeven hebben m.b.t snelheid echt BS. "Minder gas geven"

Werkelijk...
 
Last edited:
Ja dat snap ik maar je had het over "ding eruit"

En bij deze qoute van jou:

"is nier verstandig om die ding eruit te halen en cdi erin zette of begrenzen.

Dat mag je me wel uitleggen want Zoals jij het neerzet lijkt het of je bedoeld, variobus vervangen voor een cdi?

Bij een gladde bus is er minder restrictie voor het verloop van de aandrijfriem/V-snaar

Volgens mij bedoel je dat je dan niet op vol vermogen kunt/wil rijden zodat, in jouw ogen, de variobus niet meer rammelt.

Maar het zou niets met de bus/ ring te maken moeten hebben als je dat denkt.

Ik vind het advies die ze je gegeven hebben m.b.t snelheid echt BS. "Minder gas geven"

Werkelijk...
Ja onder de max snelheid hoor je niets kom je bij de max dus ongv 40 dan begint die te ratelen diegen waar die vandaan komt zegt moet je minder gas geven en kan geen kwaad
Me enigste vraag was eiglyk kan het wel wat kwaad dat het rammelt hij zegt is de vario sie erin zit. Wil graag meer tips weetjes heb en retro gehad en die gaat alleen op cdi ofzo. Want wil kiet dat die naat de klote gaat helemaal niet door dat gene wat ratelt
 
Back
Top